Keri - 2013-10-17 11:37:41
:)
No, akkor a rossz helyen megszakítást okozhatja az hogy üt a főtengely vége, rosszul van felrakva az excenter, illetve ahogy írtad, az ék hiánya is okozhatja.
Elnyíródás persze nem lehetetlen, de nem jellemző. A kúpra amikor rászorítod a forgórészt, akkor a kúp önmagában is rögzít, az ék csak azért kell, hogy jó pozícióban menjen fel. Ha a kúp szét van gyalázva, akkor lehetséges.
Ha megnézed az excentert akkor a csavar körül van egy esztergált perem. Ennek a peremnek nem szabad ütnie. Pár tized mm-ert üt az persze nem okoz szinte semmi gondot. Ha ez jelentős ütéssel rendelkezik, akkor főtengely ütés, ferdén felrakott forgórész (ilyenkor a kommutátor is üt), vagy ferdén felrakott excenter okozhatja (ilyenkor a kommutátor nem üt)
Másik, hogy ebből az esztergált peremből látod egyértelműen, hol van az excenter legvastagabb pontja, illetve hol kezd el nyitni a megszakító. Ha ez nem a felső holtpont előtt/közelében van, akkor valószínűleg elfordult. Ha ferdén van felrakva valami akkor a az ütés miatt a megszakítás nem ezen a szakaszon történik, ezért akár kettős megszakítás is előfordulhat.
A megszakító alaplapja egyénként alaphelyzetben kell hogy jó helyen szakítson meg. Ettől csak pár mm elmozdulás szükséges csak a pontos beállításhoz, ezért ha középre állítod a jelölést, akkor ott nagyjából működni is kell a motornak.
A megszakító beállítás ha nem üt, és a megszakító jó állapotú, nincs szétégve, elkopva:
indikátor órát megfelelő adapterrel a gyertya helyére kell becsavarni.
Megszakítóról lehúzod a vezetéket és egy szakadás vizsgálót teszel a helyére. Én a csipogósat szeretem, de ha egy akkut/elemet rákötsz egy izzóval az is tökéletes.
Feltekered a felső holtpontra, ezt az indikátor órán jól látni. Ekkor egy 0,3mm-es hézagmérővel pontosan beállítod a megszakító hézagot. Ha kétszer szakít meg, vagy más miatt nem tudod beállítani, akkor az excenter felfutó rámpájának a tetején állítsad be.
Ez után visszafelé (óra mutató járásával ellenkező irányba) forgatod a főtengelyt, amíg az indikátor órán 3mm-el kevesebb nem lesz mint az FHP-n (Felső HoltPont a továbbiakban) ezt bejelölöd, tovább tekered amíg ki nem gyullad az izzó, vagy nem csipog a zárlatmérő, majd újra előre tekered óvatosan addig amíg ki nem alszik az izzó. Ekkor ha a jelölés előtt van a mutató akkor túl nagy az előgyújtás, ha utána akkor kicsi. Ezt kis mozdulatokkal, az alaplap forgatásával korrigált, és minden mozdulat után mérd újra.
+-0,2mm pontosságot kell tartani, de én szeretek 0,05mm-en belül maradni.
A mérést rögzített alaplappal végezd, mert elállítódik, amikor meghúzod a csavarokat.
Ha nincs indikátor órád, akkor majd adják a tippeket, mivel lehet még megoldani. Tolómérő, m6-os csavar, hurkapálcika, nikkelezett szemmérték, bármi szóba jöhet. A +-0,2mm-ert bármivel lehet tartani, de azért jobb ha pontosan tudsz állítani.
Az hogy nincs szikra.
Gyertya ki, pipába berakod, testnek odanyomod, gyújtást ráadod, a megszakítóról a vezetéket lehúzod, és a testnek odanyomogatva/elhúzva minden elhúzásnál kell szikráznia egyet.
Ha nem a szikraközben szikrázik, akkor az gyertyahiba, repedt porcelán többnyire. Ha egyáltalán nem szikrázik, akkor mérsz egy feszültséget a megszakítóról lehúzott vezeték és test között. Ez kb. az akkufesznek kell lennie. Ha itt egyáltalán nincs feszültség akkor a meg kell keresni hol szakad meg az áram útja.
Az áram útja pedig: akku+ fele, vezeték a biztosítékig, biztosíték, vezeték a gyújtáskapcsolóig, gyújtáskapcsoló, vezeték a trafóig, trafó, vezeték a megszakítóig, megszakító.
Ebben a körben bárhol lehet a hiba.
Tehát ha a megszakítónál nem mértél feszültséget, akkor a biztosíték után mérd másodikra, utána meg a trafónál, végül a gyújtáskapcsolónál.
Ezzel behatárolhatod, hogy hol szakad meg a kör. A gyújtáskapcsolón, hogy melyik az akku és a trafó vezetéke, azt a bekötési rajzon nézd meg. |