hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2013-10-17 11:37:41

:)

No, akkor a rossz helyen megszakítást okozhatja az hogy üt a főtengely vége, rosszul van felrakva az excenter, illetve ahogy írtad, az ék hiánya is okozhatja.
Elnyíródás persze nem lehetetlen, de nem jellemző. A kúpra amikor rászorítod a forgórészt, akkor a kúp önmagában is rögzít, az ék csak azért kell, hogy jó pozícióban menjen fel. Ha a kúp szét van gyalázva, akkor lehetséges.

Ha megnézed az excentert akkor a csavar körül van egy esztergált perem. Ennek a peremnek nem szabad ütnie. Pár tized mm-ert üt az persze nem okoz szinte semmi gondot. Ha ez jelentős ütéssel rendelkezik, akkor főtengely ütés, ferdén felrakott forgórész (ilyenkor a kommutátor is üt), vagy ferdén felrakott excenter okozhatja (ilyenkor a kommutátor nem üt)

Másik, hogy ebből az esztergált peremből látod egyértelműen, hol van az excenter legvastagabb pontja, illetve hol kezd el nyitni a megszakító. Ha ez nem a felső holtpont előtt/közelében van, akkor valószínűleg elfordult. Ha ferdén van felrakva valami akkor a az ütés miatt a megszakítás nem ezen a szakaszon történik, ezért akár kettős megszakítás is előfordulhat.

A megszakító alaplapja egyénként alaphelyzetben kell hogy jó helyen szakítson meg. Ettől csak pár mm elmozdulás szükséges csak a pontos beállításhoz, ezért ha középre állítod a jelölést, akkor ott nagyjából működni is kell a motornak.

A megszakító beállítás ha nem üt, és a megszakító jó állapotú, nincs szétégve, elkopva:

indikátor órát megfelelő adapterrel a gyertya helyére kell becsavarni.
Megszakítóról lehúzod a vezetéket és egy szakadás vizsgálót teszel a helyére. Én a csipogósat szeretem, de ha egy akkut/elemet rákötsz egy izzóval az is tökéletes.

Feltekered a felső holtpontra, ezt az indikátor órán jól látni. Ekkor egy 0,3mm-es hézagmérővel pontosan beállítod a megszakító hézagot. Ha kétszer szakít meg, vagy más miatt nem tudod beállítani, akkor az excenter felfutó rámpájának a tetején állítsad be.

Ez után visszafelé (óra mutató járásával ellenkező irányba) forgatod a főtengelyt, amíg az indikátor órán 3mm-el kevesebb nem lesz mint az FHP-n (Felső HoltPont a továbbiakban) ezt bejelölöd, tovább tekered amíg ki nem gyullad az izzó, vagy nem csipog a zárlatmérő, majd újra előre tekered óvatosan addig amíg ki nem alszik az izzó. Ekkor ha a jelölés előtt van a mutató akkor túl nagy az előgyújtás, ha utána akkor kicsi. Ezt kis mozdulatokkal, az alaplap forgatásával korrigált, és minden mozdulat után mérd újra.

+-0,2mm pontosságot kell tartani, de én szeretek 0,05mm-en belül maradni.

A mérést rögzített alaplappal végezd, mert elállítódik, amikor meghúzod a csavarokat.

Ha nincs indikátor órád, akkor majd adják a tippeket, mivel lehet még megoldani. Tolómérő, m6-os csavar, hurkapálcika, nikkelezett szemmérték, bármi szóba jöhet. A +-0,2mm-ert bármivel lehet tartani, de azért jobb ha pontosan tudsz állítani.

Az hogy nincs szikra.

Gyertya ki, pipába berakod, testnek odanyomod, gyújtást ráadod, a megszakítóról a vezetéket lehúzod, és a testnek odanyomogatva/elhúzva minden elhúzásnál kell szikráznia egyet.

Ha nem a szikraközben szikrázik, akkor az gyertyahiba, repedt porcelán többnyire. Ha egyáltalán nem szikrázik, akkor mérsz egy feszültséget a megszakítóról lehúzott vezeték és test között. Ez kb. az akkufesznek kell lennie. Ha itt egyáltalán nincs feszültség akkor a meg kell keresni hol szakad meg az áram útja.

Az áram útja pedig: akku+ fele, vezeték a biztosítékig, biztosíték, vezeték a gyújtáskapcsolóig, gyújtáskapcsoló, vezeték a trafóig, trafó, vezeték a megszakítóig, megszakító.

Ebben a körben bárhol lehet a hiba.
Tehát ha a megszakítónál nem mértél feszültséget, akkor a biztosíték után mérd másodikra, utána meg a trafónál, végül a gyújtáskapcsolónál.

Ezzel behatárolhatod, hogy hol szakad meg a kör. A gyújtáskapcsolón, hogy melyik az akku és a trafó vezetéke, azt a bekötési rajzon nézd meg.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu