hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rudolph B - 2013-08-04 00:11:21

Sok oka van, amelyből jó ha párat ismerek.Egyrészt, a nagy furat nagy dugófelületet ad, az több hőt vesz fel, abból nem lesz nyomaték, ez már veszteség.Másrészt, a hatékonyság akkor növekszik, ha az égő gáz hosszan expandál, kicsi nyomáson nyit a kipufogószelep, hosszú a löket, ahogyan ezt szsrobi kollégánk említi, így van.
A rövid löket kényszer, mert valahogy benne kell maradni a 20-22 m/s dugóközépsebességben.Ha nagy fordulatra tervezel, máris adódik a rövid löket.Persze, rövid lökettel sem arany az élet, a nagy átmérőjű dugók nehezek, vagy nehéz könnyűt (és tartósat!) szerkeszteni.
Nagyobb fordulaton még jobb is a tömítettség, mert a résveszteségek csak x alacsony fordulat alatt növekednek.
Ha megnézed a gyártott sorozatmotorokat, többnyire az derül ki, hogy mindig a cél szerint szerkesztenek.Ha Gödöllői rekordmotor, akkor rekord hosszú löketű, ha utcai, mindennapi, akkor enyhén rövid, vagy négyzetes, ha F1,akkor hiper-rövid löketű, ez a gyakorlat általában.
A Mahle képviselője mondta egyszer, hogy nem az F1 dugókkal van probléma, hanem a hosszú löketű szériamotorokkal, ahol (gyártástechnológiai okok miatt) 24 m/s dugósebességhez képest kell méretezni, meg a kenést is megoldani valahogy.Ez a nehéz feladat.

üdv.: R
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu