hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Perec - 2013-06-15 17:46:50

Én arra gondolok, hogy a kis hézag nagyobb örvénylési sebességet ad, ezáltal gyorsabb égést és esetleg itt átpréselni a gázokat több energiát is emészt fel.
Nagy hézagnál lassúbb az örvénylés és lassúbb lehet az égés és nagyobb mennyiségű anyag marad a présben is ami szintén csak később tud elégni.
Kisebb fordulatnál nem biztos, hogy a lehető leggyorsabb égés kell nekünk, ráadásul előgyújtással részben utána is lehet menni a dolognak. (úgysem tudom abszolút értékben most mennyi, mert fülre állítom, ha kéri a gép akármennyit hajlandó vagyok beállítani:) )

A kompresszió és a fogyasztás kérdése között nem látok szoros összefüggést, a pannóniák 8körüli, a jawa 250-esek is 10 alatti kompresszióval bírnak és 3,5 literrel simán meg tudnak tenni 100km-t. Ráadásul sűrítésben a nagyobb ccm (257 a 243 ellen) miatt van is tartalékom, nagyobb pakolásnál is csak gyári értéken vagyok.

A gyertya kérdést én sem értem 7es gyertyával kezdtem a járatást, némi 70-es tempó után elszállt az erő, városba érve meg akart állni, kipróbáltam egy 6-ost, amivel még rosszabb lett. Egy 8-as próbálva már-már állta a sarat, de szeszélyes volt a 9-es jobb lett, de tartós terhelés után az is be tudott halni. A NGK B10HS=Brisk N10C gyertyát már nem tudom kihozni a sodrából. Elég ronda sötét lerakódás van rajta, de nem vastag szemcsés korom és nem is olajos trutyi. Egy minimális mennyiségű fimolt teszek az olajba a karburátor kenésére talán az is színezheti a gyertyát. A gyújtás viszont teljesen rendben van vele 800km alatt semmilyen gyertyaproblémára utaló hurutos megbetegedése, vagy akár csak köhintése nem volt.
Ettől függetlenül néha tartós terhelés utáni hirtelen gázelvételnél továbbra is van néha koppanás esetleg finomabb gázelvételnél tartósabb kopogás. Egy gázelvétel előtti gázfröccs pl. csökkenti a koppanás esélyét. Ezek után továbbra sem vagyok abban biztos, hogy esetleg nem még nagyobb hőértékű gyertya kellene-e nekem:) Ami megakadályoz a kipróbálásban, hogy nem találok még nagyobb hőértékű gyertyát.


Először azt gondoltam megfogadom a tanácsod (akármi is legyen) ha már kikértem, de még egy tized változtatás nem hozhat annyit, hogy a hőérték problémámra is gyógyír legyen + ha nagyon ellustítom a motort még mindig vehetek ki pakolást... Kicsit tartok tőle, hogy Attilával vitába keveredek és ugye vele nem túl kifizetődő vitatkozni.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu