hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2013-06-15 09:44:35

Meg úgy látom a többi felett is elsiklottam :)

Préssávval nincs tapasztalatom, csak pár felszedett infó.

Megpróbálhatod, már csak kíváncsiságból is, de szerintem romlani fognak a motor tulajdonságai.

Préssáv hézagnak, a működéséből kifolyólag minél kisebbnek kell lenni, amit a mechanika megenged (ne érjen bele) Ugyanis az a lényege, hogy amikor a dugattyú közelít hozzá, akkor hirtelen belövi középre az ott található anyagot, mint amikor vízben tapsolsz. Ekkor a dugattyú felszínén befelé, a gyertyánál fölfelé, az égéstér falánál lefelé irányuló, tórusz örvény alakul ki.

Ennek több előnye van. Elnyújtja az égést, eloszlatja a hőt az égéstérben, javítja az égés tökéletességét.
Összességében a legfőbb előnye amiről tudok, hogy csökkenti a detonációs hajlamot.

Tehát erre alapozom azt hogy romlani fog a motor viselkedése, ha növeled a préssáv hézagot.
Plusz csökken a sűrítési arány, ami tovább rontja a hatékonyságát a termikus gépeknek, bár pont ezért a detonációs hajlam biztosan nem fog növekedni.

Azokon a motorokon, amivel dolgom volt ilyen téren kb. ugyan annyi volt az ajánlott préssáv hézag, mint az MZ, gondolom ebben a tartományban működik a jelenség.

A préssáv szélessége határozza meg azt hogy milyen fordulaton hogyan viselkedik.
Az MZ égéstér kialakítása az egyik véglet. Mély, félgömb égéstér a lehető legszélesebb préssávval. Ez már alacsony fordulaton működésbe lép, így egyértelműen gazdaságos, alacsony fordulatú üzemre van méretezve. Magas fordulaton viszont már nem kedvező a túl kicsi égéstér felület, ami gyorsabb égést eredményez, és detonációra való hajlamot.

A modern nagy fordulatú 2T gépeken, pl egy Aprilia RS125-ön, aminek a dugattyú átmérője kb. azonos az MZ125-el, az égéstér el van lapítva, amennyire csak lehet, szélesebb tórusz örvény, eleve jobb áramlási forma az örvényléshez, az égést jobban elnyújtja, maximalizált felületen tudja leadni a hőt a hengerfejnek, ezzel elérték, hogy 1:13,5-as sűrítési viszonynál nem detonál a gép.

MZ-nek mennyi is? 1:10?

Tehát optimális az lenne, ha a préssávot minél kisebbre vennéd, és csak az égéstér növelésével csökkentenéd a detonációt...

Persze nem mondom hogy faragd szét a motorod, csak arra akarok rávilágítani hogy a préssáv hézag és a sűrítési viszony (bizonyos határok között), sajnos ellentétes hatású ha csak a hengerfej pakolást módosítod.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu