hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2013-05-31 13:49:20

Majdnem megtévesztettél :) mert most úgy csinálsz mint aki nem ért hozzá, de tudom hogy elég jól vágod a témát :D

Lényeg amit szsrobert is írta: Úgy kell beállítani, hogy adott teljesítményt a lehető leg kevesebb üzemanyaggal adja le.

Praktikusan alapjáraton, adott fordulaton, az alapjárati fúvókán fix üzemanyag mennyiség fog beáramlani, és ehhez tudjuk szabályozni a levegőt.
Tehát addig szegényítjük a keveréket, amíg el nem érjük a fordulatszám maximumot, mert adott üzemanyag mennyiséggel itt adja le a legnagyobb teljesítményt. Jóó, tudom, a nagyobb fordulattal több üzemanyagot fog felszívni, de egyrészt ezért kell az alapjárati csavarral vissza ejteni a fordulatot, másrészt mert minél kevésbé van nyitva a gáztolattyú annál jobban érvényesül az alapjárati rendszer, és így pontosabban lehet megtalálni az optimumot.

Ami eltér a takarékos üzem és a dinamikus üzem között, hogy a fordulatszám maximum elég széles tartomány.
Ha takarékosra akarsz állni, akkor addig tekered kifelé, amíg éppen el nem kezd csökkenni a fordulat. Ilyenkor gázadásra túlszegényedik ezért nem fogja venni a fordulatot, könnyebben becsörög, meg lukadhat a dugattyú, mert ilyenkor lesz a legmelegebb az égés, de egyenletes tempónál gazdaságos lesz.

A sportos beállításnál, ha megvan a max fordulat, akkor befelé tekerem éppen az elé, amíg éppen nem csökken. Egyenletes járásnál dús lesz, de gyorsításnál jobb lesz a keverék. A dús keverék másik előnye, a lassabb elnyújtottabb égés, simább, csöndesebb járás, alacsonyabb hőmérséklet...persze csak bizonyos határig, mert amikor túldúsítod akkor megint "darabos" lesz az égés.

Persze rész és teljes terhelésen a tű és a fúvóka befolyásol inkább, ezt én gyári fúvókával csutka gázon addig süllyesztem a tűt amíg nem csökken a végsebesség, ekkor eggyel vissza.

Ha jó a karbi, akkor a köztes állapotokban is megfelelő lesz a keverék aránya, ha nem jó akkor lehet játszani a fúvóka cserével, tű reszeléssel, úszószinttel, hogy egyenletes karakterisztikája legyen a karburátornak.

Én ezt különböző terheléseken egyenletes tempóra szoktam figyelni
Persze nem tudom pontosan, ezért több hét gyakorlati használat és reszelgetés, állítgatásba telik.

Túlszegényíteni nincs értelme. Azzal csak rosszabb lesz a hatékonyság, érdemesebb optimumra beállítani és kevésbé húzni.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu