Keri - 2013-05-31 13:49:20
Majdnem megtévesztettél :) mert most úgy csinálsz mint aki nem ért hozzá, de tudom hogy elég jól vágod a témát :D
Lényeg amit szsrobert is írta: Úgy kell beállítani, hogy adott teljesítményt a lehető leg kevesebb üzemanyaggal adja le.
Praktikusan alapjáraton, adott fordulaton, az alapjárati fúvókán fix üzemanyag mennyiség fog beáramlani, és ehhez tudjuk szabályozni a levegőt.
Tehát addig szegényítjük a keveréket, amíg el nem érjük a fordulatszám maximumot, mert adott üzemanyag mennyiséggel itt adja le a legnagyobb teljesítményt. Jóó, tudom, a nagyobb fordulattal több üzemanyagot fog felszívni, de egyrészt ezért kell az alapjárati csavarral vissza ejteni a fordulatot, másrészt mert minél kevésbé van nyitva a gáztolattyú annál jobban érvényesül az alapjárati rendszer, és így pontosabban lehet megtalálni az optimumot.
Ami eltér a takarékos üzem és a dinamikus üzem között, hogy a fordulatszám maximum elég széles tartomány.
Ha takarékosra akarsz állni, akkor addig tekered kifelé, amíg éppen el nem kezd csökkenni a fordulat. Ilyenkor gázadásra túlszegényedik ezért nem fogja venni a fordulatot, könnyebben becsörög, meg lukadhat a dugattyú, mert ilyenkor lesz a legmelegebb az égés, de egyenletes tempónál gazdaságos lesz.
A sportos beállításnál, ha megvan a max fordulat, akkor befelé tekerem éppen az elé, amíg éppen nem csökken. Egyenletes járásnál dús lesz, de gyorsításnál jobb lesz a keverék. A dús keverék másik előnye, a lassabb elnyújtottabb égés, simább, csöndesebb járás, alacsonyabb hőmérséklet...persze csak bizonyos határig, mert amikor túldúsítod akkor megint "darabos" lesz az égés.
Persze rész és teljes terhelésen a tű és a fúvóka befolyásol inkább, ezt én gyári fúvókával csutka gázon addig süllyesztem a tűt amíg nem csökken a végsebesség, ekkor eggyel vissza.
Ha jó a karbi, akkor a köztes állapotokban is megfelelő lesz a keverék aránya, ha nem jó akkor lehet játszani a fúvóka cserével, tű reszeléssel, úszószinttel, hogy egyenletes karakterisztikája legyen a karburátornak.
Én ezt különböző terheléseken egyenletes tempóra szoktam figyelni
Persze nem tudom pontosan, ezért több hét gyakorlati használat és reszelgetés, állítgatásba telik.
Túlszegényíteni nincs értelme. Azzal csak rosszabb lesz a hatékonyság, érdemesebb optimumra beállítani és kevésbé húzni. |