hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 26. csütörtök 
István

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2012-10-04 07:35:00

Konkrétan féktárcsát még soha az életemben nem szereltem, tehát a sarokszámokkal sincs tapaszatom, viszont precíziós gépszerelésben és méréstechnikában jártas vagyok, szóval ezt ezek alapján mondom.

Könnyen elhúzódhat egy tárcsa akkor is ha jó állapotú minden. 0,01mm beosztású mágnesállványos mérőórával ki lehet órázni a felfogatási helyet. kb. 0,05mm hiba alatt kellene maradnia, szerintem kb. ez ami már látható a fékpadon és ez az a pontosság, amit házilag van esélyed elérni.

Aztán a felfogatott tárcsán is megmérni az ütést, persze átlósan több lépcsőben nyomatékkal lehúzva. Ha valamelyik csavarnál beljebb húzódik a tárcsa akkor vagy 0,03mm-es hézagoló acéllemezt alápakolni azon a részen, vagy aláfestesz gyorsan száradó nitrófestékkél és úgy hézagolod ki.

AZONBAN lehet, hogy a legegyszerűbb és olcsóbb az lenne, ha elvinnéd egy szakemberhez aki felszabályozza és összerakja neked, mivel házilag 0,05mm alatt tartani a hibát nagyon nem könnyű, főleg ha nem ez a szakmád.

Torpanás. Nyilván érezni kellene miről beszélsz mert lehetetlen leírni és így diagnosztizálni is ilyen jellegű hibákat a távolból, de elsődlegesen ez kétütemű motor.
3000 alatt én kuplungot sem eresztem rá, gyári ajánlás szerint sem érdemes ott használni mert gyorsabban tönkremennek a csapágyak.
Jó persze nyilván lehet használni gyorsításkor, vagy lassú krúzoláskor, de nem érdemes ilyen tartományban tartani, bizony váltani kell.

A torpanás, amúgy lehet karburátor beállítás és a kipufogó hibája miatt.

Sajnos mint tudod a karburátornál a nem túl precíz utángyártott, vagy eredeti de kopott alkatrészek is beleszólnak.
Nekem is hosszú játék ez, mire elfogadható szintre sikerül kikompenzálni, szóval nincs olyan egyértelmű megoldás hogy húzd fel a fúvókatűt, vagy emeld meg az úszószintet 1,5mm-el.
Meg kell figyelni konkrétan milyen terhelés, és gázkar állás mellet torpan, ha ráhúzod vagy visszaereszted akkor elmúlik e, kicsi vagy nagy terhelés mellet dadog, és ennek megfelelően módosítani a karburátornak azt a tartományát, lehetőleg úgy hogy a többi tartományt ne cseszd el.

Kipufogóval meg hát sokat nem tudunk tenni, csak kicserélni, ha rossz a méretezése. Ha át van ütve a csillapító akkor bármilyen utángyártottra cserélheted csak jobb lesz, de az igazi egy gyárival lesz.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu