hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2012-06-23 08:49:22

Ez a 3000-es fordulat szubjektív lehet.

Az én ETZ-men nincs műszer, de ahogy állítgattuk Troster gépét eleinte 4000-4500nál volt a megindulás.
Aztán kicseréltük a főfúvókát 130-ról 135-re és megjött a hátba rúgás 3000-től.
Így kb. olyan volt a jellege mint az én gépemnek. Persze még mást is állítottunk, mert alapvetően alul dús, felül szegény volt a karburátor karakterisztika, és ezt akartuk helyreállítani hogy egyenletes legyen.

6000-es fordulat viszont túlzás. valahol 5500nél van a teljesítmény csúcs, ez előtt kell elváltani ha jó gyorsulást akarsz elérni. Kicsit becsapós valóban. Eleinte én is szétpörgettem a motort, de jelentősen javult a köridőm amikor rájöttem, hogy viszonylag alacsony fordulaton (fülre) kell elváltani.

Hogy mi esik szét először egy verseny ETZ-n? Leginkább az első lengéscsillapító és a kerekek, amivel rendszeresen küzdeni kell. Na meg a lábtartó és a kormány is fogyó anyag :D

Persze te nem erre vagy kíváncsi. A motorban a kuplung szokott leforogni néha, bár nekem még nem volt ilyen, de csapattársnak kétszer is, különböző blokkokkal. A csapágyak közül kizárólag az alsó hajtókar csapágy szokott besülni, de az is nagyon ritka és általában alkatrész minőségi hiba miatt következik be, de ha az elején nem sül be később már nincs gond vele.
Ezen felül a váltó van még nagy igénybevételnek kitéve, de azt én nem szereltem. Nekem egyszer elszállt a 2. vagy a 3. fokozat, már nem emlékszem, Bambival rakattam össze, azóta nincs vele gondom, és ez 4 éve volt.

A dugattyúnak és a csapágyaknak egyszerűen nincs ideje tönkremenni, hiszen ha belegondolsz nagyon kevés kilométert megyünk és általában már akkor cseréljük, amikor elkezd csökkenni a motor teljesítménye. Ezt utcán még észre sem vennéd. Másik hogy mi eleve laza illesztést használunk, hogy ne tudjon megszorulni és könnyebben forogjon. Ettől igaz hogy csörög a gép, de megy is rendesen. Ja és pl. bejáratás nem kell ezekhez, kapásból visszük ki a pályára.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu