Jaky16 - 2012-04-20 21:44:19
Üdv!
Megosztanám eddigi tapasztalataimat a dellorto phbh 26os karbival kapcsolatban.
Vasárnapra belekerült a már említett simson fúvóka, aztán örültem is, mert viszonylag rövid idő alatt sikerült belőni délelőtt, így bizakodva vártam a Miskolci utat.
Volt a tankban 4,5 liter benzin, gondoltam elég lesz, mert nem sietek(70km/h).
A gép már egy fokkal ugyan jobban ment, de nem volt kifejezetten lelkes mikor 70ről akartam gyorsítani.Gondoltam szembe szél meg minden, de legalább biztos alig eszik, ilyen teljesítményt egy jobb 22es karbival is tudott.Ennek fényében eléggé meglepődtem mikor Sárospatak után tartalékra kellett fordítani, ezek szerint majd 3l benzin fogyott el 50km-en!, aztán eszembe jutott, hogy még voltam erre-arra, de akkor sem lehet több 70km-nél.Gondoltam a szakadó esőbe nem cserélek karbit, mert hogy nálam volt a régi is, inkább tankolok még Szerencsen. Miskolcra menet, még egyszer gyertyát kellett cserélnem, de ezt már a sisak alatt röhögve tettem meg a szakadó esőben, ráadásul egy olyan helyen ahol alig volt fél méter padka.
A hét folyamán még voltam Kazincbarcikán ahol Dünci360 kiváló társaságában, egy Palmatex segítségével újra rögzítettem a karbit, és meglepődve tapasztaltam, hogy így se lett sokkal jobb, ekkor már gyújtásra gyanakodtam, ezt igazolta is a motor, ugyanis már egyik gyertyával sem indult, méregettem multi méterrel, ellenőriztem a csatlakozókat, kondit cseréltem, és végül drága barátom vette észre, hogy a megszakítóm nem áll a helyzet magaslatán, kicseréltem ezt is, és indultam vissza Miskolcra, nyilván szakadó esőben.
A motor igen jól ment talán még gyorsabban is ment volna ha néha látok is valamit, de ennek ellenére minden baj nélkül visszaértem.A gép alulra még mindig sokalt egy kicsit, de ha nagyon elvettem a kaját nem volt alapjárat, további fals levegőre gyanakodtam, ezért másnap a egy levakolt csavart is újra ragasztottam.
A héten tettünk még egy kis kirándulást Düncivel Bükkszentre, ahova én még egy barátomat hoztam aki kb 75 kg körül lehet, hát jó kis próba volt a TS-nek, de sikerrel végig csinálta igaz volt egy hely ahová csak egyesbe vitt fel minket, de annak is örültem, hogy nem kellett tolni.
Este még leengedtük a benzint belőle, és kijött egy 4,6-os átlag, amit kicsit sokaltam, bár tényleg nem volt egy séta galopp a kétszemély+város+hegy menet.
Ma pedig meló után indultam haza, 5l benzinnel, Nyíregyházáig viszonylag jó tempót mentem, helyenként 85-90el is, sajnos a kipukönyöknél kiégett a tömítés, így erősen kifújt, de 4-5000nél nem éreztem ezt inkább alatta, volt jelentős a hanghatás, és a teljesítmény vesztés, Nyíregyen ismét tartalékra kellett fordítani, tehát takarékosra vettem a figurát mivel, hogy közbe hugomat is felvettem, városon kívül a 70et igyekeztem tartani ami gyerekjáték volt.Otthon még 4dl benzint letudtam engedni belőle.
A fogyasztás így alakult: az egész útra nézve 3,5l, csak a nyíregy-kisvárda táv 3l kereken.Ez szerintem nem rossz, mert ki is fújt, meg falsot is szívott.
Ma este még levettem a karbit, és most a kpe csövet epokittal ragasztottam a csonkra, majd holnap reggel kiderül, hogy tud-e még falsot szívni.
Egyenlőre a dellortónak minden esélye meg van rá, hogy a motoron maradjon. |