hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 29. vasárnap 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2012-04-09 08:09:35

mennyit szívtam én is ilyennel...ráadásul a csere trafó is szar volt, erre akkor jöttem rá amikor 12V-os trafót rátettem egy 12V-os akkuval (természetesen minden mást kihagytam) és pöc röff indult.

Szóval első körön a trafóra gyanakodnék.
Tekerd le a kábel kivezetésekről az összes anyát, és nézd meg trafó kivezetésnek az a vékony kábele oxidos e, vagy érintkezik e rendesen. A DDR trafónál természetesen nem így van megoldva, ott nem is szokott gond lenni, csak a tajvanin. Szerencsére én kaptam bontatlan DDR-t azóta nincs ilyen problémám.

De igazából nem csak gyújtáshiba tud ilyet okozni, de kezdjük annál.

A gyújtás nem bonyolult, különösen akkor ha megszakítós.
Kondi, megszakító, trafó, vezetékek, gyertyakábel, gyertya, akku. Ebből áll a gyújtás.

Először is amíg szárazon, kivett gyertya mellet nem ad stabil szikraözönt arra ha a testen végighúzod a megszakító vezetéket, addig ne is görcsölj máson. Én egyébként egy reszelőn szoktam végighúzni, mert az intenzívebben röcögteti a szikrát. Szóval ha erre tartós szikraözön a válasz, akkor a megszakító és kondi az esélyes, hiszen azzal hogy lehúztad kiiktattad.
Ha nincs szikraözön, vagy kimaradozik, idővel, vagy meleg trafónál, akkor a trafó, de közben másik kezedben a DMM-el megnézed mekkora fesz. jut el a megszakító vezetékre, és ha nincs meg az akkufesz, ami azért jó ha 6V környékén van álló motornál is, akkor visszakézből rámérsz az akkura is, és ha eltérés van akkor nyilván a vezetékezéssel van gond, ha nincs eltérés, akkor az akkud döglött.
Ez után zárt megszakító mellet rákapcsolt gyújtásnál rámérsz a test és a trafó 2 pontjára. Az egyiken az akkufeszt, a másikon 0V-ot kell mérned.

Ha nem az akkufeszt méred akkor az akku, és trafó közöti vezeték/gyújtás kapcsoló kurva anyját. Ha nem nulla a másik, akkor a trafó-megszakító vezeték-magszakító érintkezési hiba vonalon keresgélj.

Másik ha nem gyújtás, akkor víz ment a karburátorba és zselét alkotott a benzinben lévő ~10%-nyi etanollal az olajjal és a fúvóka réz tartalmával.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu