hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2011-09-26 08:16:22

Egységesen mindenki azt mondja, hogy a gépkönyv adatait vedd figyelembe, mert az a tuti :)

A vasoxid szép piros, de a benzinben lévő rozsda legfeljebb dugulást okoz.

Inkább a gyertya elektródájának anyaga oxidálódik a benzinszegény keverék így túlzottan oxigéndús és forró gáz hatására, de ez sem jellemző, mert az elektródák nem kifejezetten vasból vannak, hanem hőálló rozsdamentes ötvözetből, hiszen a szikrák minimum 5000 C fokos hőmérsékletét is viszonylag tartósan bírniuk kell.

Ásványi olajnál inkább sötétebb barnás, feketés szokott lenni, normál esetben, de mivel gyakran piros színezéket adnak az ásványi olajakhoz, ezért inkább a festék kicsapódására gondolnék.

Valaki esküszik rá, de szerintem nem érdemes a gyertyaképpel túl sokat foglalkozni, mert nem túl pontos visszajelzés. Tökéletes motorbeállításnál is lehet fekete a gyertya, vagy egy rossz beállításnál is kifehéredhet, használattól függően, csak egy általános indikátornak célszerű használni. Pl. ha jön haver hogy miért nem megy a motor, kiveszem a gyertyát és már tudom is melyik irányba érdemes tapogatózni, de a motort a hangra, menetdinamikára, és füstölésre állítom mindig.

Egy jól beállított, bemelegített motor nem füstöl még ásványi olajjal sem kék füsttel, csak nagyon enyhe alig látható füstöt ad, illetve szintetikussal még annyit sem.

Én mindig alapjáratra állítok egy tökéleteset, ez nem bonyolult, hiszen levegő csavar, súbertűvel mindig be lehet állítani (ha más gond nincs) azonban ha gyorsulsz egyet és nem pörög ki 6000-6500-at (TS pörög ennyit, szerintem a kis ETZ is) akkor tű feljebb, levegő csavarral utána állítok.

A probléma a tű felhúzással, kis terhelésen kevesebb naftát ad hozzá mint nagyon, ezért borítja a karakterisztikát, de esetedben a tű felhúzása pont jó irányba döntené, viszont mivel alsó tartományban már így is sokat kap, amit nem biztos, hogy kompenzálni lehet a levegő csavarral, ami inkább az alsó tartományra hat, tovább kell kompenzálni a benzin szinttel, ami szintén inkább az alsó fordulatszám tartományban fejti ki a hatását.

Az alapjáratot és csutkagázas kihúzatást bármilyen tűvel be lehet állítani így, de ha közepes terhelésen nem megy rendesen a motor, nagyon röcög, füstöl, nem finom a kezelése akkor lehet sejteni, hogy a tű karakterisztikája nem megfelelő.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu