hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2011-07-14 07:03:30

Ha szélesebb gumit raksz rá mint a felni, akkor összehúzza, más lesz a gumi formája, ami instabilitást okozhat (nem feltétlenül, de jó eséllyel) az úthibákra, illetve kanyarodás közben.

Alapvetően a keskenyebb gumi stabilabb motort eredményez, azonban elsősorban divatból a széles gumikat használják manapság, arra hivatkozva, hogy át kell adni a nyomatékot a talajnak. Na most a 85pacis CB750-nek 120-as gumi az előírása. Az ETZ-ben most nekem 130-as van, és a CB-vel is jártam ki a Hungaroringre. Soha nem a gumi volt a korlát, és még csak gyorsabban sem kopott.

Persze a mai széles gumik sem rosszak, olyan geometriát csinálnak neki, hogy azért könnyen kezelhető maradjon, de ez persze csak azon a felnin jön ki, amire kitalálták.

A széles guminak megvan az a másik hátránya, hogy nagyobb felületen érintkezik a talajjal. Ez persze jól hangzik, de így kisebb a felületi nyomás is, ami adott gumi minőség esetén a gumi kisebb deformációját eredményezi, ami azt jelenti, hogy az út érdességében kevésbé kapaszkodik meg. Ezért szélesebb gumiból puhább kell.

Ezt nem értették annak idején a Hungaroringen sem a többiek, hogy én a 120-as "kőkemény" túragumival hogy tudom csutkáig csiszolni a lábtartómat, hát úgy hogy 50%-al keskenyebb gumim, és 50%-al nehezebb motorom volt, így pedig már elég jól kapaszkodott :) Az is igaz viszont, hogy a kanyarokból kigyorsítást akkor még nem műveltem, amire viszont már lehet hogy kevés lett volna a gumim.

A kigyorsításra olyan gumi kell ami ha meg is csúszik továbbra is hasonló erővel fogja a motort. Kanyarban gázzal a leg gyengébb motorral is meg lehet csúsztatni a hátulját, még a kis TS-el is sikerült :) ezért fontos, hogy csúszás közben is irányítható maradjon, mert egy jó kigyorsításnál kötelező picit csúsznia a motornak.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu