hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2011-06-18 08:07:48

A dupla ajkú azt jelenti két rugós.
Tehát kívül belül van rugó. Gyakran ilyenek a telószimeringek.

Ha egy rugós, akkor a rugó nélküli tömítő ajak az porvédő/szenny lehúzó szerepet lát el, annak kell kívül lennie, a rugós tömítő ajaknak, pedig belül, hogy (ahogy Attila is mondta) legyen kenése.

Olaj kérdése. Kit érdekel mennyi az előírás? Én legalább is soha nem tudom megjegyezni, de ha mégis, akkor honnan tudjam, hogy mennyi maradt még benne és eleve mennyit öntök mellé? Szóval én ezt nem tartom megbízható precíz teló feltöltésnek. Leginkább mérőpálcával szoktam megnézni a szintjét ha érdekel, de csak annyira hogy egy szintbe legyen a kettő.

A szintet pedig úgy állítod be hogy:
Befogod a teló alsószárát hogy ne neked kelljen tartani, felhúzod a belső szárat, belerakod a rugót (mert annak is van kiszorítása) és elkezded tölteni bele az olajat. Néha egy kis ülepedés után lenyomod a szárat és amikor eléri az olaj szintjét határozottan megérzed, hol tart. A lényeg hogy a teljesen kihúzott szár lenyomásakor és leülepedett olajjal, legfeljebb ~5mm csillapítás nélküli szakasz legyen. A habosodás miatt üzem közben ez eltűnik, ráadásul ha ráülsz, akkor nem is szabad teljesen felkoppannia a csillapítónak.

Ez az legalsó olajszint ahol még jól működik. Ehhez képest (ha zárt rendszerű a teló) óvatosan lehet kevés plusz olajat adni. Ez a levegőkamra méretének csökkenése miatt, keményíti a rugózást, de óvatosan ezzel a tuninggal, mert egyrészt növeli a szimeringekre jutó nyomást (tehát eldurranhat a szimering), másrészt ha teljesen összenyomott telónál nem marad hely a levegőnek, akkor a rugózás útját is csökkenti, ami garantált szimering kilövést eredményez, egy gödörbe hajtáskor.
Viszont minimális plusz mennyiséget mégis javaslok, hogy ha csökken is az olajszint, ez ne azonnal okozzon problémát, hanem akkor amikor már feltűnően jön az olaj a szimering mellet.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu