hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2011-04-27 07:25:26

Ez alapvetően igaz, de VALÓSZÍNŰLEG annyira azért nem nagy átmérő hogy itt bejátszon ez a probléma.
Sima mélyhornyú 28-as golyóscsapágyra a saját zsírjával 30-ezres fordulatot rá szoktak engedni maró/gravírozó gép főtengelyén. (ne kérdezd mennyire tartós, de rentábilisan bírja a munkát)

Ráadásul (ne kérdezd miért) a kis átmérőjű golyók/görgők is jobban bírják a magasabb fordulatot.

ETZ esetén szerintem masszívabb főtengelyt akartak csinálni, de az anyagminőséget nem akartak növelni, ezért nagyobb a csap.
A japánok pedig a fordulatra, így a könnyítésre mentek rá jobb tervezéssel, anyagminőséggel, és pontossággal, ezért vékonyabbak.

A japánok amúgy is szembe mentek az akkori tervezési elvekkel/szokásokkal. Ugye arról voltak híresek hogy különösen magas fordulatú gépeket csinálnak. Mindenki azt mondta, ezek nem is lehetnek tartósak, de a japánok ezt nem tudták így mégis sikerült nekik magas fordulatú és a kor motorjainál tartósabbat alkotniuk :)
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu