hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2011-03-25 09:54:07

Nem mindegyik bimetálosnak kell sípolnia azt hiszem. Ugyanis mintha lenne olyan amiben a fűtőszál és a kapcsoló rész párhuzamosan van kötve. Hidegen a kapcsoló nyitva van, ha felmelegíti a fémet az átfolyó áram, zár a kapcsoló. Ha pedig zár a kapcsoló, rövidre zárja a fűtőszálat, az emiatt hűlni kezd, a fém vele együtt. Ha eléggé kihűlnek, megint nyit a kapcsoló. Ez így váltakozik amíg az index kapcsoló zárva van és az izzókon keresztül tud áram folyni.
Ha az indexrelé kapcsolója nyitva van, kevés az áram ahozz hogy az izzók világítsanak. Ha ez a kapcsoló zár, az izzók világítanak.
Ha szakadás mérővel méred, a műszertől függően előfordul hogy a fűtőszál ellenállását túl nagynak találja, szakadásnak veszi. Pedig hidegen a fűtőszálon folyik az áran, mint írtam.
Az ilyen idexrelélénél előfordul hogy nagyobb terhelésre méretezték, a te izzóidon kevés áram folyik ahhoz hogy felmelegedjen elléggé a bimetál. Tehát ebben az esetben nem villannak fel az izzók.
De más szerkezetű, relével kiegészített bimetál belsejű indexrelékkel is találkoztam olyanokkal hogy csökkent akufesznél, zúl kicsi áramnál nem működtek.
Mindenestre próbáld ki hogy járó motornál, 3000 fordulatbál kigyulladbak e az indexek.Ha már járatod a motort mérj rá a feszültségre az indexrelén. jó lenne, ha legalább 14 voltot tudnál ott mérni. Ha kicsi ott a fesz, mérj rá az aksira, még mindig háromezres fordulatnál. 14.4 voltnak kell lennie. Hogy tudjál mérni, keresd meg a gázmarkolatin a visszaforgást fékező csavart. MZken van ilyen. a gázmarkolat bowdenházának az alján, ha minden igaz.Beállíthatod úgy hogy tudjon forogni, de magától ne.
Ha az aksin nincs ennyi feszültség, a töltésed rossz. Ha a relén nincs csak meg, egyik lábon sem, akkor valahol rossz a vezetékezés, Ha ott megvan még a fesz, mérj rá ügyesen az index kapcsolóra. Ha ott is rendben van minden, akkor állítsd le a motort és mérj ellenállást az indexkapcsoló és az indexlámpa. az indexlámpa és a föld között, illetve ha tudsz, minden eddig említett pont között, azaz ellenőrizd a vezetékezést műszerrel is. Ehhez hosszú mérőzsinor és és egy segítő kellhet, mert a karod esetleg rövid. :D
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu