Keri - 2010-08-24 23:15:24
A dugattyún ne legyen sérülés. Sima selyemfényű polír felületnek kell lennie. Fogóval vagy bármi más fémmel megfogni, feszegetni TILOS. Olajnyomással, vagy sűrített levegővel kell kinyomatni a helyéről.
Sajnos a karmantyúk amit lehet kapni nem állnak a helyzet magaslatán, ezért legalább 2 garnitúrát vegyél.
A henger mérsékelt kopása nem okoz gondot.
Tiszta legyen összerakás előtt. Steril körülményeket kell teremteni. Tiszta rongyon tiszta kézzel rakjad össze a tiszta alkatrészeket.
Karmantyút áztasd be tiszta fékolajba mielőtt berakod, a dugattyú oldalát kend meg hőálló zsírral, amire rá van írva hogy fékekhez használható.
Nem kell sajnálni az anyagot, a karmantyú úgy is lehúzza.
A dugattyút óvatosan mozgatva, nehogy befeszüljön két ujjal be lehet tolni, picit lehet erőltetni, de csak ujjal, és akkor jó ha hirtelen megindul és becuppan a helyére. Ha erőlteted, begyűrődik a gumi karmantyú és akkor kezdheted elölről, ezért vegyél többet.
Ha becuppant a felesleges zsírt ne töröld le, védi a portól a dugattyút és közben keni is. Porvédőt mindenképpen jót tegyél rá, én újat szoktam, nem drága.
Ha összeraktad, feltöltöd olajjal és megnyomod óvatosan a féket. Légtelenítést gondolom tudod, de azért elmondom hogy lehet hatékonyan.
Csövet ráteszed, meglazítod, majd kicsit visszahúzod. Megnyomod a féket, és addig lazítod a légtelenítőt, amíg érzed hogy el nem kezd ereszteni, ekkor nyugodtan nyomkodd a féket, csak kifelé fog folyni az olaj, nem kell a lehúzással vacakolni, csak az utántöltéssel. Gyorsabban átöblíti a rendszert, és a legapróbb buborék is kijön.
Ha megvagy akkor nézd meg a betétek mozgását. Nyomd vissza kicsit hogy lássad hogy mozog. Picit megnyomod a féket, egyszerre kell mozogna szimmetrikusan a két dugattyúnak, és amikor elengeded mindkettőnek egyszerre kell vissza is jönnie.
Ha ezt nem csinálja garantáltan rossz a fék, mert szorul a dugattyú.
Ja igen, mielőtt összerakod, még gumi karmantyú nélkül ellenőrizd hogy ne szoruljon a dugattyú, nagyon könnyen kell csúszkálnia a hengerben. Sajnos ilyennel is találkoztam, hogy más átmérője volt az egyik dugattyúnak és túl szoros volt az illesztése.
Namost a fékbetét. Puha fékbetétet érdemes használni, ha jó fékhatást akarsz. A piros az jó tartós de gyengébben fog, és hajlamos megsülni.
A szürke puha az szinte bicskával faragható, na az a tuti. 500 forintért vettem legutóbb, azóta már drágult, de az harap, és jól bírja a túlmelegedést.
Ha a tárcsa barázdás vagy hullámos az is jelentősen rontja a fék hatékonyságát. Többnyire cserélni szokták, mert mire ilyen állapotba kerül, alatta van az előírt vastagságnak.
Ha minden rendben akkor nézd meg hogy egyenletesen fekszik a fel a betét a tárcsára, az sem jó. Én 200-400-as csiszolópapírt szoktam a tárcsara tenni, picit rányomom a féket, és meghúzom kétszer. Azonnal látszik ha nem a teljes felület csiszolódik, és a berakáskor rákerült szennyeződést is leszedi.
Szennyeződés. A tárcsának és betétnek zsír és olaj mentesnek kell lenni. Miután összeraktad féktisztító spray-val érdemes lemosni a tárcsát.
Ha még mindig nem harap a fék akkor nincs több ötletem.
Az hogy rugalmas a fékkar, annak az is lehet oka, hogy a fékcső öreg, vagy gagyi és tágul a nyomás hatására. Ez pont olyan jelenség mint amikor levegős a rendszer. Ha megfogod a csövet és ráhúzol keményen a fékre érezheted is ahogy dagad. Minimális mértékben ez normális, de extrém esetben akár fel is kell pumpálni a fékrendszert használat előtt. Nem tragédia ez sem, én versenyeztem is ilyennel, fékezni jól lehet így is, csak fárasztó, és zavaró.
Tuti megoldás a fém fékcső, csak az drága. Utcára ráadásul felesleges beruházás.
Versenyen azért szeretjük, mert a kisebb rugalmasság miatt lehet kisebb átmérőjű főfékhengert felrakni, ami jobb adagolhatóságot eredményez, de ha jó a gumi fékcső akkor az eredeti és jól működő főfékhengerrel kiváló az MZ féke. |