hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2010-08-24 23:15:24

A dugattyún ne legyen sérülés. Sima selyemfényű polír felületnek kell lennie. Fogóval vagy bármi más fémmel megfogni, feszegetni TILOS. Olajnyomással, vagy sűrített levegővel kell kinyomatni a helyéről.

Sajnos a karmantyúk amit lehet kapni nem állnak a helyzet magaslatán, ezért legalább 2 garnitúrát vegyél.
A henger mérsékelt kopása nem okoz gondot.
Tiszta legyen összerakás előtt. Steril körülményeket kell teremteni. Tiszta rongyon tiszta kézzel rakjad össze a tiszta alkatrészeket.

Karmantyút áztasd be tiszta fékolajba mielőtt berakod, a dugattyú oldalát kend meg hőálló zsírral, amire rá van írva hogy fékekhez használható.
Nem kell sajnálni az anyagot, a karmantyú úgy is lehúzza.

A dugattyút óvatosan mozgatva, nehogy befeszüljön két ujjal be lehet tolni, picit lehet erőltetni, de csak ujjal, és akkor jó ha hirtelen megindul és becuppan a helyére. Ha erőlteted, begyűrődik a gumi karmantyú és akkor kezdheted elölről, ezért vegyél többet.
Ha becuppant a felesleges zsírt ne töröld le, védi a portól a dugattyút és közben keni is. Porvédőt mindenképpen jót tegyél rá, én újat szoktam, nem drága.

Ha összeraktad, feltöltöd olajjal és megnyomod óvatosan a féket. Légtelenítést gondolom tudod, de azért elmondom hogy lehet hatékonyan.
Csövet ráteszed, meglazítod, majd kicsit visszahúzod. Megnyomod a féket, és addig lazítod a légtelenítőt, amíg érzed hogy el nem kezd ereszteni, ekkor nyugodtan nyomkodd a féket, csak kifelé fog folyni az olaj, nem kell a lehúzással vacakolni, csak az utántöltéssel. Gyorsabban átöblíti a rendszert, és a legapróbb buborék is kijön.

Ha megvagy akkor nézd meg a betétek mozgását. Nyomd vissza kicsit hogy lássad hogy mozog. Picit megnyomod a féket, egyszerre kell mozogna szimmetrikusan a két dugattyúnak, és amikor elengeded mindkettőnek egyszerre kell vissza is jönnie.
Ha ezt nem csinálja garantáltan rossz a fék, mert szorul a dugattyú.

Ja igen, mielőtt összerakod, még gumi karmantyú nélkül ellenőrizd hogy ne szoruljon a dugattyú, nagyon könnyen kell csúszkálnia a hengerben. Sajnos ilyennel is találkoztam, hogy más átmérője volt az egyik dugattyúnak és túl szoros volt az illesztése.

Namost a fékbetét. Puha fékbetétet érdemes használni, ha jó fékhatást akarsz. A piros az jó tartós de gyengébben fog, és hajlamos megsülni.
A szürke puha az szinte bicskával faragható, na az a tuti. 500 forintért vettem legutóbb, azóta már drágult, de az harap, és jól bírja a túlmelegedést.

Ha a tárcsa barázdás vagy hullámos az is jelentősen rontja a fék hatékonyságát. Többnyire cserélni szokták, mert mire ilyen állapotba kerül, alatta van az előírt vastagságnak.

Ha minden rendben akkor nézd meg hogy egyenletesen fekszik a fel a betét a tárcsára, az sem jó. Én 200-400-as csiszolópapírt szoktam a tárcsara tenni, picit rányomom a féket, és meghúzom kétszer. Azonnal látszik ha nem a teljes felület csiszolódik, és a berakáskor rákerült szennyeződést is leszedi.

Szennyeződés. A tárcsának és betétnek zsír és olaj mentesnek kell lenni. Miután összeraktad féktisztító spray-val érdemes lemosni a tárcsát.

Ha még mindig nem harap a fék akkor nincs több ötletem.

Az hogy rugalmas a fékkar, annak az is lehet oka, hogy a fékcső öreg, vagy gagyi és tágul a nyomás hatására. Ez pont olyan jelenség mint amikor levegős a rendszer. Ha megfogod a csövet és ráhúzol keményen a fékre érezheted is ahogy dagad. Minimális mértékben ez normális, de extrém esetben akár fel is kell pumpálni a fékrendszert használat előtt. Nem tragédia ez sem, én versenyeztem is ilyennel, fékezni jól lehet így is, csak fárasztó, és zavaró.

Tuti megoldás a fém fékcső, csak az drága. Utcára ráadásul felesleges beruházás.

Versenyen azért szeretjük, mert a kisebb rugalmasság miatt lehet kisebb átmérőjű főfékhengert felrakni, ami jobb adagolhatóságot eredményez, de ha jó a gumi fékcső akkor az eredeti és jól működő főfékhengerrel kiváló az MZ féke.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu