hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2010-08-06 08:14:03

ÁÁ fék téma, a kedvencem :)))) megszállott fékmániás vagyok :)

Szeretném nyomatékosan felívni a figyelmedet, hogy a fék egy elképesztően precíz, finommechanikai műszer, ahol nincs helye a szokásos kokányolásnak. Nagyon óvatosan, tisztán, és precízen kell összerakni, szétszedni, különben az eredménye az lesz, hogy beállsz azok táborába akik szerint az MZ fék vacak. Valójában az egyik legjobb fék amivel találkoztam, persze az utángyártott alkatrészek némileg rontják a színvonalát.

Amit Árpi mondott, az mind igaz. A dupla karmantyúval nincs tapasztalatom, ezért ahhoz nem szólok, de működhet.

Szeretném azt megemlíteni a fékhez még, hogy a féknyeregből dugattyút kivenni TILOS fogóval!!!!! a leg kisebb sérülés deformáció azt jelenti hogy dobhatod el.
Fékfolyadék pumpálásával ki lehet nyomni, vagy sűrített levegővel is ki lehet nyomatni, csak vigyázz, mert iszonyat erős és eltöri az ujjadat, rongyot tegyél mögé ha levegővel szeded ki.

Visszarakásnál ha már a gumikalapács után nyúlsz akkor biztos lehetsz benne, hogy a féked egy kalap kaki lesz.

Két hüvelyk ujjal picit megmozgatva könnyedén és cuppanosan csúszik be a helyére. Ha nem így van akkor az a fék rossz. Ha könnyen bemegy, akkor még mindig lehetnek problémái, de akkor már nem az összerakás miatt.

Persze száraz dugattyút nem lehet kézzel visszanyomni, a fékfolyadék sem a legjobb kenőanyag, ezért fékekhez használható hőálló zsírral vékonyan meg szoktam kenni a dugattyút. A karmanytyú lehúzza ezt, és a henger-dugattyú közötti rést kitölti, ez megakadályozza a por, és nedvesség bejutását, könnyíti a dugattyú mozgását később is. Nem utolsó sorban pedig berakáskor nem gyűri össze a karmantyút, ami az egyik leggyakoribb következménye az erőltetésnek. Ha finoman két ujjal nyomod vissza, óvatosan akkor erre kicsi az esély.

Ha bent van a dugattyú, akkor kend még meg hőálló zsírral, majd tegyél rá új porvédő gumit. Jelentősen növeli az élettartamát. A felesleges zsírt töröld le, ne kerüljön a fékpofára.

Ha ezzel megvagy feltöltheted fékolajjal és óvatosan próbáld ki, kis nyomással. Tökéletesen szimmetrikusan kell mozognia a dugattyúknak és vissza is kell húzódni. Ha az egyik nem mozog, vagy nem húzódik vissza akkor szedd szét, és nézd meg mi az oka. Begyűrődött karmantyú, sérült vagy rossz méretű dugattyú, szennyeződés okozhatja, vagy simán csak levegő a rendszerben.

Sajnos a kapható karmantyúk nem tökéletesek. Én mindig 4-6db-ot veszek és nem ritkán kettőt is cserélnem kell mire jó lesz.

Másik trükk, hogy polírozó pasztával fel kell fényesíteni a dugattyút, ez különösen, akkor igaz, ha látszanak az esztergálás nyomai. Gyári sérülés mentes dugattyúknál erre nincs szükség, azok felülete elég jó.

A főfékhengerrel hasonló gondossággal kell eljárni. Sajnos ott jellemzőbb a természetes kopásból eredő tömítetlenség, de sajnos ott is igaz, hogy a kapható karmatyúk nem tökéletesek. Nekem is kopott volt a henger, ezért hosszabb állásnál levegősödött.

Persze néhány fékezés és kinyomja magából ezt a levegőt, de azért nem az igazi.

A fék rugalmassága ami volt az eredeti bajod, a levegőtől lehet, illetve a fékcső dagadásától. A fékcső dagadása azonban még nem akadálya egy jól működő féknek, csak kicsit puhább lesz a nyomáspont. Nekem ilyen fékcsővel is sikerült durván harapó féket összerakni, mivel nem kell nagy erő a fékezéshez, ezért nem okoz gondot az a kis rugalmasság.

Mondjuk versenyre én egy robogó főfékhengert raktam fel aminek kisebb az átmérője ezért nagyobb nyomást tud létrehozni, de hogy a nyomáspont ne legyen ettől nagyon puha fém burkolatú teflon fékcsövet használok, aminek a tágulása zéró. Összességében még durvább fékem lett.

Sajnos a BMW Brembó féke bár kinézetre egyezik az ETZ fékkel, máshova van pozicionálva a tárcsa, ezért nem lehet felrakni ETZ-re. Az ETZ-re való Brembó fék pedig ritka mint a fehér holló.
Viszont a hozzá való alkatrészeket (karmatyúk) érdemes lehet megrendelni, sokkal többért.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu