hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2010-06-22 08:44:28

Egy kis elmélkedés a feszültség szabályzó működéséről.

A mechanikus fesszabbal úgy működik a rendszer, hogy alap helyzetben szénkefékről leszedett villany egy az egyben rá van kapcsolva a gerjesztő tekercsekre. Álló helyzetben nincs indukált feszültség, ezért hogy könnyebben induljon a dinamó, a töltés jelző izzón keresztűl folyik egy kevés áram ide. (ha rossz az izzó akkor csak magasabb fordulaton indul meg a villany termelése, de alapvetően nem okoz gondot)

Ha elérte a 7,1-7,2V-ot a szénkeféken a feszültség, akkor a megszakító érintkezője bontja a kapcsolatot a D+ (szénkefe) és a Df (gerjesztő tekercs) között és csak az ellenállás köti össze a kettőt. Vagyis csökken a gerjesztés, ezzel pedig a feszültség. Így tarja meg 7,2V-on a kimenő feszültséget.

Na de a ha még nagyobb a fordulat és tovább növekedne a feszültség akkor a fesszab érintkezője átbillen a másik oldalra ahol testeli a DF-et vagyis megszünteti az áramot a gerjesztő tekercsben, ezzel pedig nagyon lehúzza a feszültséget a D+ on Ilyenkor az ellenállás is testelve van, így a D+ ból az ellenálláson keresztűl folyik az áram, ami további feszültség csökkenést okoz.

Az elektonikus fesszab, visszont nem kapcsolgatja, hanem a D+ból és a visszajelzőn nyert áramból pontosan szabályozza a Df áramát, ezzel pontosan szabályozza a D+ feszültségét.
Lényegében az ellenállást a tranzisztor váltja ki. Ha benne hagyod akkor lényegében kiiktatod a tranzisztort, és nem tudja kellően korlázozni a Df áramát, megszaladhat a feszültség, illetve eleve befolyásolja a tranzisztor működését. Másik hogy a tranzisztort nem szereti hogy onnan is feszültség jön neki ahonnan nem kéne. Márpedig az ellenálláson visszajut a D+ feszültsége a Df-re és onnan a tranzisztor kimenetére.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu