hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2010-04-22 14:20:02

Ez így is van ahogy gondolod. Ha fixen 12V-ot adunk egy 6V-os motornak, akkor az egy idő után túlmelegszik és leég.
Az izzóval is így van ez.
DE amíg az izzó tisztán Ohmos ellenállás, addig a villanyotor Ohmos ÉS Induktív ellenállással rendelkezik. A melegedésért pedig csak az Ohmos ellenállás a felelős. Az induktív ellenállás pedig a fordulatszámmal növekszik.
Lényegében amikor 100V-ot adunk egy 6V-os motoronak akkor is csak 6V esik az Ohmos ellenállására a motornak, mert a többi az Induktívra fog esni.

Kicsit zavaros lehet, ezért mondom más megközelítésből.
Egy adott átlag áram érték fog egy adott melegedést produkálni a motorban (izzóban, vagy akármiben) tehát nekem csak az áramra kell figyelni hogy az ne lépje túl a névleges értéket. Azonban a motor tekercselésének indukciója vagyis az induktív ellenállása miatt csak lassan tud kialakulni a névleges áram bekapcsoláskor, és mivel váltakozó áram jut a tekercsekre a fordulatszám függvényében minél nagyobb a fordulat annál kisebb lesz az áram. Az áram elindulását lehet gyorsítani a feszültéség növelésével, azonban ha a névlegesnél nagyobb feszültséget kapcsolunk a motorra, akkor ez az áram túl fogja lépni a megengedettet, ami már káros. Ekkor lép közbe az okos elektronika, és leszabályozza az áramot és a feszültséget is.

Ezzel lehet gyorsítani az áram irány váltásait, így pedig nagyobb fordulaton nagyobb nyomatékot fog leadni, kiszélesedik a nyomaték tartománya a motornak.

Az alacsony feszültségű motorokat pedig azért kedvelik manapság, mert minél kisebb a feszültsége annál kisebb menetszámú tekercsek kellenek, amit persze a vezeték vastagságának növelésével és így az áramtűrés növelésével kompenzálnak (különben csökkenne a nyomaték) A kisebb menetszám pedig alacsonyabb indukciót jelent ami tovább gyorsítja a motort.

A teljesítmény növelés másik módja ha a motorban lévő tekercseket hűtjük. Lényegében adott vezeték vastagságnál csak a hűtés szab határt az áramtűrésnek. Tehát ha valami hűtési tuningot csinálunk egy villanymotoron, akkor az nagyobb áramot fog elviselni károsodás nélkül, vagyis nagyobb feszültséget is fog elviselni.

Tippem szerint ezt a két tuningmódszert ötvözik amikor a 24V-os motorra 140V-ot kapcsolnak.

Ja és rádadásnak még ott van az is hogy rövid ideig (amíg át nem melegszik a motor) akár 2-3* nagyobb áramot is elviselnek a villanymotorok. Amíg az elektromos szigetelés át nem ég vagy a vezeték el nem olvad, addig ez nem okoz semmi károsodást bennük.
A motorok egyébként kb. 80fok belső hőmérsékletet is kibírnak, ami azt jelenti hogy kb. 60fokos külső hőmérsékletig nem szoktak károsodni. Én kb. 50foknál szoktam lekapcsolni a túlterhelést. (Ezt már csak rövid ideig lehet kézzel megfogni)
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu