hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rókapimpó - 2010-04-12 14:15:28

"Egy kanyarban is több ezerszer fordul a főtengely, nem?"
Nem!
Elég hosszú és nagy ívű kanyar lehet, amiben ezret vagy több ezret kell pörögnie a főtengelynek, hacsak nem 1-esben veszed azt a kanyart, de akkor meg nincs hozzá sebesség, ami miatt dönteni kellene a motort és éreznéd a különbséget mondjuk a sor4 és a v2 között.
Ha az egyszerűség kedvéért veszünk egy 10000-et pörgő sor4-es motort, akkor az azt jelenti, hogy 10000-es fordulaton 1 perc alatt (60 másodperc :D) 10000-et fordul a főtengely.
Ebből adódik, hogy 6 másodperc alatt fordul 1000-et a főtengely.
Az 1000-es sportmotorok 1-esben maximális fordulaton (jóval 10000 felett) bőven 100 km/h fölött mennek.
Ha azt vesszük, hogy 10000-es fordulaton 1-esben 100km/h-val mennek (27,77 m/sec), akkor az azt jelenti, hogy 6 másodperc alatt fordul 1000-et a főtengely, ami alatt 166,66 m-t megy a motor.
Ez azt jelenti, hogy egy 53 m átmérőjű körforgalomban kell menned 1 kört 1-esben 100 km/h-val, hogy 1000-et forduljon a főtengely, vagy csak egy 106 m-es átmérőjű szerpentin visszafordítón kell menned 100 km/h-val az 1000-es főtengelyfordulathoz, vagy csak egy egyszerű 212 m átmérőjű körben kell bevenned egy 90 fokos kanyart 100-al egyesben.

Jó hülye vagyok, hogy ilyeneket számolgatok. :P

A lényeg az egészből, hogy a valóságban nem fordul kanyarban több ezret a főtengely.

Az 1 henger vs sor4-nél meg pofon egyszerű megérteni.
Az 1 hengeres négyütemű 2 főtengelyfordulat alatt robbant 1x, a sor4 4x a gyújtás sorrend miatt. A v2-t most nem keverem bele, mert ott számít még a hengerszög is (meg mittudomain :D).
Ha a gyújtás sorrend a sor4-nél nem 180 fokra eltolva lenne, hanem ahhogy most az új yamaha r1-en van, akkor a sor4 is nagyjából egyszerre adná át a guminak a nyomatéklökéseket, a maradék időben meg jobban meg tudna tapadni a gumi.

Most érthetőbb magyarázatra nincs időm és energiám se. :P
Ban me pls. :D
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu