hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2010-03-23 09:56:18

Na ez meg a másik. Kicserél mindent csak a gyűrűket nem aztán meg csodálkoznak, hogy mitől nem megy a gép :)))
Nem érdekeltek, azt csináltak amit akartok :)

Csak a rend kedviért: Csapágyak, szimmeringek, dugattyú, henger, gyűrűt egyben egyszerre cserélünk és ez így egyben kibírja a következő nagygenerálig.

Ha valami műszaki hiba fordul elő nyilván kicseréljük, csak a hibás alkatrészt mint Péter esetében. Nála még arra is van esély, hogy a viszonylag új motorban össze is tudnak kopni, de ne gondoljuk azt hogy a gyűrű olyan mint az olajcsere, hogy ha rendszeresen cseréljük, akkor milyen jó sokáig bírni fogja a motor, mert jót teszünk vele.

Másik. Egy gyűrű külső felületének simának kell lennie. Ha nem is tükröződő felületnek, de nagyon simának. Ugyan ez érvényes a gyűrű külső élére. Azon a legkisebb recének sem szabad lennie, mivel ez az él tömít.
Ha oxidos, ha a fényben a csillogásán a legkisebb fénytörés van (amit nem az ujjlenyomat okoz) akkor nézzetek másik gyűrű után.

Bejáratáskor azért nem szabad nagy gázt húzni illetve nagy fordulaton hajtani, mivel a nagy gáztól túl sok forró gáz préselődik át a még tökéletlen illesztésű gyűrű mellet, amitől ez a tömítő él felforrósodik és elég, vagy csak simán kilágyul és lekopik.
A nagy fordulatnál, pedig a még érdes hengerfal okozta súrlódás melegíti fel és égeti el ezt a fontos tömítő élt.
Ha gyűrűt cseréltek akkor hiában nem kopott a henger, nem fog passzolni hozzá az új gyűrű. Ismét be kell járatni.

Mivel ez az él fontos, ezért fontos hogy a gyűrűk a lehető leg keményebbek legyenek. A hengerfal kopása viszont nem a gyűrű keménységével függ össze hanem az gyűrű anyagával.
Az öntöttvas gyűrűk jobban koptatják, főleg ha még az érintkező felület is elnagyolt. A króm mint ötvöző viszont javítja a rugalmasságot, csökkenti a súrlódást, a hőállóságot, a kopásállóságot, és a keménységet is növeli.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu