hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


waresz - 2009-12-11 23:12:59

ültem már nagyon sokféle jó jawan, gyárin, meg olyanon, amit "tuningoltak" mondjuk mindegyiken volt egy jó elektronikus gyujtás, meg olyanon is(csepptankos 350es..) ami kompressziónövelt, nyitott kipufogóablakokkal, stb okossággal meg volt spékelve, és igazából mindbe az volt a jó,(de a csepptankos ütötte mindet brutál módon) hogy 30-40el 4.be röhögve... gáz, azt máris mint a golyó meglódult. ha megforgattaam, pl 3.ba 90km/h. röhögve.. 96os főfúvóka, átlag 80as utazó mellett 3-3,5liter fogyasztás. a többi szocigép mellettem minden emelkedőn okádta a füstöt, és kapcsolt vissza tőgáz mellett, míg ez változatlan gázállással mászta meg minimális sebességesés mellett az adott emelkedőt. egy dologra nem volt alkalmas a 20(!!!)kilós forgó tömeg miatt:D mégpedig gyorsulni.. ment, de nem rakéta. a TS250/1 szarrá veri gyorsulásra az összes jawat, még egy 4 felömlős 638ast is... legyen az bármilyen jó, viszont a jawa rugalmassági próbán kivégzi. szóval pl a jawa 3.ba, peregy 4.be.. kb azonos motorfordulat, jön egy "X" emelkedő, az megmássza könnyen, nekem vissza kell kapcsolnom. aztán: peregy 4.be 40-el, jawa 3.ba ugyanígy, és gázadásra az fog győzni. totál más a két szerkezet. más:
a hiperrugalmas jawa 250. alapjárat.. kb 300-500 berakom sebességbe, elengedem a kuplungot, majd adok gázt:D rángatózás nélkül elindul, baromi komótosan, majd két méteren belül mehet a kettes, további 5méter után meg a 3. semmi motorfordulat, és egyenletesen elkezd húzni, majd hosszasan, mindenféle teljesítményváltozás nélkül húz, egészen magas fordulatig. na, ez az amit egyetlen MZ sem tudott sose. ez a hosszú löket, és a nagy lendtömeg csodája.. egy 250es mz a rövid lökethosszával, 1000 alatt nem hajlandó járni. ha jár, akkor ott valami csoda van, pl trophy öntött vas kuplungkinyomó tányér, meg hitvány kompressziójú henger... amúgy sose.. nekem 1300 alatt már totál bizonytalan. 1500-nál érzi jól magát.

még más: trabant.
aki ült már valóban jó elektronikus gyújtású trabiba, amin minden rendbe van, jó a kompressziója, minden vezérlési idő a helyén, nem kopott a porlasztó, akkor az tudja, hogy 400as alapjáratot csinálni nem művészet. ha van 600 az alapjárat, akkor már vígan indul el gáz nélkül sík úton. gyakorlatilag hülyének kell lenni hogy lefulladjon. cserébe szép komótosan veszi a fordulatot, nem hajlandó igazán forogni, stb.. ennek érdekessége: 55Nm. ebből 1200as fordulaton már 40 megvan:D:D:D. na de amit ki akartam ebből hozni: 6,5kiló a lendkerék kuplung szerkezet nélkül. ebből én csináltam egy 3,2kg-os változatot. továbbá megszüntettem a generátort, és egy egyszerű szíjfeszítőt raktam a helyére. így a motorhoz képest több mint dupla fordulaton járó 2,5kg tömegű generátor forgórész sem ad plusz lendtömeget(na meg nem fogja a gerjesztés:D) a motor járása hallhatóan nem változott, csak épp a fordulat megnőtt "azonosnak tűnő" pöfögés mellett. magyarul kissebb lendíteni való tömeg végett élénkebbé vált a járás. nyomaték nem csökkent, de alacsony fordulaton iszonyatos vibrációval jelzi, hogy nincs ami tompítsa a munkaütemeket. a gázreakció krosszmotorokhoz hasonlítható, egyenesen meghökkentő, a gyorsulás rengeteget javúlt, gázadásra rögtön kaparásba kezd 1.-2. fokozatban bármilyen útburkolaton. cserébe alapjárat már nincs 800 alatt, tompa puffanással magától lefullad, alapjáraton lehetetlen elindulni vele, kívánja a fordulatot. szóval megint egy tuning, ami utcán nem volna előnyös.:P

off:D
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu