hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2009-10-04 10:30:14

Szerintem azért mert nem (közvetlenül) a felömlők számától függ ez.

A felömlők számát azért növelik, mert csökkenti a káros turbolens áramlás lehetőségét a több kicsi felömlő mint az egy nagy. Vagyis jobban számolható kontrollálható az egész, végeredményben jobb (ha el nem rontják máshol)

Az említett 80-as gép nagyon okos megoldásthoz nyúlt. Növelte a gázcsere hatékonyságát és sebességét, ami növeli a teljesítményt és hatékonyságot, ugyan akkor a vezérléssel lejjebb tolta a nyomatékot. Az eredmény pedig az amit te is elmondtál: egy jó kis motor.

Régebben gondolkodtam a TS tuningján, de rá kellet jönnöm jobb ha hagyjuk az egészet. Az átömlő csatornák és a kipufogó csatornák keresztmetszete erősen alulméretezet a lehetőségekhez képest, ezért nyomatékos gép, de ezek korlátozzák le a gép teljesítményét.
Ezért hiába teszünk rá nagyobb hengert, jobb karbit, rezonátort, reszelt dugót, nagyobb kompressziót, a motorban annyi korlátozás van, hogy lényegesen nem fognak javulni a paraméterei.

VISZONT a TS ennek köszönheti legendás megbízhatóságát és tartósságát. A német mérnökök tudtak már, akkoriban nagyon jó pörgős, erős motorokat tervezni, de a TS esetén a tartósság figyelembe vételével, az anyagminőséghez tervezték a motor paramétereit, méghozzá hülye biztosra, mert TS-t nem lehet széthajtani.

Összességében amiről itt megy a vita azért is nem szálltam be mert mindenki tökéletesen igazat mondott a gépekkel tulajdonságaival, viselkedésével kapcsolatban. Azon pedig hogy kinek melyik jön be jobban, a pörgős vagy a nyomatékos, teljesen kár vitatkozni, hiszen ez szubjektív egyéni megítélés kérdése.

Waresz jöhet nekem azzal hogy 5.ben
0-ról a TS-el legyorszulja az ETZ-t 50 alatti tartományban (le fogja nincs kétségem), de én berakom az ETZ-t 3.ba és váltás nélkül a motort szénné pörgetve fogom lekörözni a pályán :D szóval kár ezen vitatkozni :D
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu