hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-10-03 11:09:25

Bizony nem tetszene.:) De ez a pörgös dolog számomra még mindig nem teljesen stimmel.Az ETZ pörgőssebb. A százat 4.ben éri el, a jawám is. Csak az ETZ 5 sebességes, a jawa 4. A jawa 2500 és 4500 között húz normálisan.Vagyis közel duplájára lehet a fordulatot emelni váltás nélkül. Azaz pont a 634nél kell ritkábban váltani.A gyorsulás a ritka váltogatás ellenére alig kissebb. Emelkedőn se túl sűrűn kell visszaváltani, sőt előzés előtt sem kell. Akkor miért ne lenne kényelmessebb a jawa? Alcsonyabb fordulat, nagyobb fordulatszám tartomány, Alig kissebb gyorsulás, nagyobb utazó sebesség. A 638 szintén alig gyorsul jobban, mint a 634, az utazója is annyi, viszont a fogyasztása magassabb. Azért pontosítok egy picit. Amikor én a 634ről beszélek, akkor a 634/5re gondolok. Nem mindegy a dolog, van az első és az utolsó 634-ek között vagy 3 lóerő különbség. A /5 érdekes módon annyi pacival rendelkezik, mint a 638, bár sokan ezt nem hiszik el.
De ami lényeges és ide tartozik: Normális, utcai használat esetén nem nagyon lehet különbséget tenni a TS és az ETZ között gyorsulás, utazósebesség szempontjából, az a 10 százalék különbség, ami esetleg megvan, inkább csak a szubjektív érzéseket befolyásolja, a valódi használhatóságot nem.Szerintem.Sokkal lényegessebb a útfekvés közötti különbség. Abban jókora különbség van a kis TS normális váza, és az ETZ hídváza között. De rőől a külömbségről egy statilusnak kellene nyilatkoznia, és csak kevés statikát tanultam. Ami számomra bizonyító erejű, hogy sérült vázú ETZ sok van, kis ts nagyon kevés.De még a nagy TS dupla cső hídváza is masszívabbnak tűnik csekély ilyen irányú tanulmányaim alapján, mint a heggesztett négyszög zártszelvény. Talán nem véletlen, hogy a világon egyedül az ETZ-nél van ilyen. Van még négyszög hídváz, ha nagyon kevés is, más motorgyáraknál, de az ismereteim szerint még véletlenül sem heggesztett, hanem húzott négyszög profil.Persze ez megint okoskodás.... Akkor még egyszer, gondoljátok végig, mennyivel több a sérült váz ETZ-nél, mint bármilyen más motornál.
Terhát én a TS-re szavazok, főleg a kicsire, ha MZ jön szóba.Nekem ETZ250 van, de ez nem jelent semmit. Akkor sem, ha ez a mostani nem az első, az se, hogy sokkal többet mentem idegen ETZ-ken, mint TS-en, Tehát nem a mostani alapján döntök,akkor is a TS-t szerettem meg jobban. De ez biztosan szubjektív.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu