hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-10-03 07:23:09

Nagyrészt egyetértek veled . A 634 nagyrész leszarja, hogy pörgeted e. A 638 már észreveszi. Amit hozzáfűznék a dologhoz, hogy pörgetés nélkül is alig rosszabb a 634 gyordulása, mint az ETZ-é. Nem csak az én motorjaimnál, mielőtt megint előjönne a roncs ETZ dolog, hanem álltalában igaz. Illetve igaz lenne, ha a jawák is úgy lennének karbantartva, mint az ETZ-k. De mivel a jawák erőssebbek, nagyon sok jawás lepukkant jawwát használ, mondván jó ez így. De ami a lényeg: Fontos figyelembe venni, hogy az adott motor hogy van méretezve, milyen fordulaton adja le a megfelelő nyomatékot.
A négy felömlővel is egyetértek.Persze vigyázni kell, hogy a négy felömlő hogy helyezkedik el.- Ha rosszul vannak méretezve, rontják a hatásfokot. Sokat vitatkoztam 638 barátokkal, de nekem még mindig az a véleményem, hogy a 638 felömlői rosszul helyezkednek el. Ezt némelyik nem is rossz motorszerelő is osztja velem. Nekem az az érzésem, hogy a beszívott levegő útjának a méretezése is belejátszik a nyomatéklyuk dologba.
Az ETZ250nél szerintem még rosszabb a helyzet, mint írtad. A 4000 stimmel, de már 5500től elkezd gyengülni. Persze lehet feljebb pörgetni jócskán, de szerintem ott már gyengécske a jószág.Nem tragikus persze ez, legfeljebb sűrűbben kell váltogatni mint a jawa634 nél, de majdnem ugyananyi idő alatt lehet vele egy adott távot megtenni.
Igazából nem teljesen értem ezt a pörgés mániát.Szerintem a gyorsulás fontos, a maximális utazósebesség, a végsebesség a fontos és az, hogy hogy bírja a motor a terheléseket, lejtőt,. szembeszelet, satöbbit.Ez szerintem pedig csak távolról áll kapcsolatban a pörgéssel.Én a lomhának számító 634el nem egy komoly , modern nagyobb köbcentis motort legyorsultam már.Viszont kérdés, hogy azok a motorok is bírni fognak e annyi kilométert menni életük végéig, mint egy 634, vagy egy TS MZ.
De most tényleg, ha valaki nem versenyző, nem elég a 10es gyorsulás, aminél biztosan jobbat tud az ETZ is, a 634 is? Jó, a 10-120as utazó a 634nél lehetne nagyobb is, de gonduljunk bele ha betartjuk a maximális megengedett sebességet, tized idővel előbb érünk célba egy komoly motorral.Illetve értek célba, mert én útálok 90 fölött menni.:D
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu