waresz - 2009-10-01 23:11:26
nehogy már abbahaggyuk!:D akkor jó a vita, ha a végén még bunyóval is fenyegetőznek:D
Természetesen TS párti vagyok, mert csak.
a 250es-ek között nagy a különbség. az etz elvileg merevebb, de ez csak bizonyos irányokba érvényes. a vázgerinc jól viseli a motor hossztengelyére eső nyúzásokat. de csavarómerevsége már korántsem olyan jó mint a csőé. és azért két vastag falú cső bizony nagyon masszív, meg nehéz, de ez már részletkérdés. mindegyik 250esnek könnyű az eleje. de az etz-é még könnyebb. ez egy bukkanón áthaladáskor nagy sebességnél érezhető esetleg. ott ahol az etz-vel már majdnem repültem 100nál(határozottan kiállt kerékre), ott a nagy TS 120nál kezdte ugyanezt. a rugóstagok jóformán egyformák elöl-hátul(hátul teljesen). viszont a TS-nél elöl van egy nehezebb lámpatartó, egy nehezebb lámpa(olyan szép!!!!:)) míg az etz ezekkel nem rendelkezik. nyomi lámpa, tartók nélkül. hátul nagy böszme 18as kerék, vezető helyzete magasan, és viszonylag elöl. instabil. volt szerencsém egy első szériás honvédségi etz-hez, aminek elöl-hátul 16os kereke van, EGY ÁLOM!!!!!!!! egy csiliószór jobb mint a nagy kerekű, helyre áll a szar súlypontja, messze jobban dönthető, nem ágaskodik, nem suta...aki teheti próbálja ki! más:TS-250(ha /1 akkor még jobb, mert akkor még a váltója is fasza) 2felömlő. no comment. a 19 lóerőmmel bátran állok az etz 21 lóerejével szembe. 10000X egyenletesebb, nincs nyomatéklyuk 3000 alatt, végig ugyanúgy húz, mintha gumikötélen húzná egy csörlő. az etz, robban 3000-3500 között, onnatól megy, azalatt hasznavehetetlen, még kisseb fokozatokban is. ez izlés kérdése(van aki fordulatból motorozik), de egy 50ről-100ra gyorsulás 5.ben versenyen a TS szarrá veri. szerintem igazi fejlődés etz-ben: generátor, tárcsafék. a többi visszafejlődés. nem véletlen lett a 251es hátul 16os kerekű, és nem véletlen kapta meg a TS hátsó villáját. az lett egy jó etz.
a kicsik: kis etz-vel keveset mentem, jó rövid váltója miatt fürge, elektromosan tök jó, gyakorlatilag TS blokk új külsővel, meg váltóval. teljesítményben sem tud többet(állítólag volt erős változat, de hiszem ha látom) váz: hát azért a bölcső, az bölcső. masszív a kis etz, hiszen ezt a vázat megtoldva lett 251es, de akkor is a TS tetszik (mert a kis etz olyan mint a nagy, könnyű az orra), kis vékonyka kerekek, ha minden csillapítása jó, akkor remek motor, sokkal jobb a súlyelosztása mint az etz-nek. a kicsi TS alig akar egykerekezni. és nem azért, mert gyengébb, hanem azért, mert sokkal orrnehezebb, ami az igazi előnye. lehet hogy nem maszívabb(?) de mindenképp motorozhatóbb. az etz előnye még a gumibakos motor. kb ennyi. |