hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 25. szombat 
Pál

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-10-01 10:55:29

Szinte biztosan jobban kibírja az esést a TS váza. Az ETZ váza már egy szerencsétlen álló helyzetben történő felboruláskor is torzulhat. A kanyar beli viselkedést nem teljesen hiszem el, de tudod, te többet kanyarogsz vele. Az úzhibákkal viszont vitatkoznék. Az ETZ váza úthiba nélkül is hajlamos rezonanciára.
De úgy általában nem hiszem el, hogy heggesztett négyszög zártszelvény híd váz jobb lenne, mint a normális TS váz.Nem hiába nézegetik annyira alapossan a vázat a rutinos ETZ vásárlók. Összehasonlíthatatlanul több a sérült vázú ETZ. mint a TS.
De ha igazad van, és a kis TS váza rosszabb mint az ETZ-é, akkor nem véletlen, hogy a jawákat részesítem előnyben.:)
Amúgy az én ETZ-m az átlagnál jobb váz szempontjából. Egyenesen fut amíg nem fut döccenőre, az átlagosnál kevésbé dobja ki a farát fékezéskor, nem rezeg be, kezd el kígyózni semmilyen fordulat, vagy sebesség tartományban. Jut eszembe: Kigyózó ETZ... No, az se nagyon ritka jelenség, annak idején talán még a Motordoki is foglalkozott a jelenséggel.Visszatérve a saját ETZre: A hátsó telóban nincs olaj. Ez viszont rendkívül gyakori. A 250es ETZ-k gyorsan tüntetik el a hátsó telóból az olajat, a többi szoci motorhoz viszonyítva. Kérdezd meg a jawásokat, milyen sűrűn kell a hátsó telókkal foglalkozniuk.Nem is beszélve arról, hogyha MZ hátsó telót kell cserélned, párban kell a dolgot megcsinálni, hogy egyforma legyen a csillapítás. A jawám hátsó csillapítása állítható, ha szét van szedve a csillapító.Tehát ha bekrepálna valamelyik, elég azt kicserélni. De ráadásul nem is láttam még tönkrement jawa hátsó rugóstagot. Biztos van pár ilyen eset, de ritkának kell lenie, mert személyesen egybe sem futottam bele.Biztos balszerencsés vagyok, de MZ-nél más a helyzet. Az első ETZ-m is teló hibás volt, valszeg ez is az, mert nem egyforma ütemben vesztette el az olaját a két oldal. A cimborám vett egy tst, azon is cserélni kellett rögtön a rugóstagokat. Nézd közlekedés közben az ETZ250ket. Nagyon soknak pattog a hátulja menet közben, ami nem teljesen vezethető vissza csak arra, hogy rossz a rugó előfeszítése.De tényleg, csinálj egy statisztikát, egy hónap alatt hány ETZ-t látsz az utakon, és ebből hánynak rossz a hátsó rugóstagja.Persze a legtöbb ETZ-s nem is törődik a dologgal, ha dobálja oldalt a hátulját, korigálják az irányt és mennek tovább, mintha mi sem történt volna. De nekem halálom az, ha hírtelen nem arra megyek, amerre akartam volna. Én szeretek relaxálni vezetés közben, szeretem ha a motor magától is a helyes irányban halad, ha van kissebb bucka, kátyú, ha nincs.
De mint mondtam, ezek a dolgok eléggé szubjektívek, szerintem mindenki másként éli meg a különböző tipusokon való motorozást.Ha valaki az ETZ-t szereti, azon érzi jól magát. Aki a jawát, az azon.Mind a kettő motorozható valószínüleg, mert mind a két tipuson több tízezer kilométert lemotoroztam, és még itt vagyok.:D
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu