hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Rudolph B - 2009-08-19 23:33:20

Igen, valóban, de az ezekhez társuló főtengelyeket célgépeken, osztófejjel munkálják ki, de még így is vannak szórások, természetesen.
Volt olyan, hogy pl. VW bogár gyújtáselosztójában a négyszög nem 4x90 fok, hanem egyik hengeré pár fokkal eltérő, mert az illető henger munkájára ez volt a kedvező.
Néhány ezer kriotecnikával készült főtengely ismerete után mondhatom, hogy mindegyik belefért a tűrésbe, de kb. 21 % 180 fok, a többi eltér ettől.Az említett motor Citroen boxer 600-650, a megengedett (gyárilag!) tűrés + - 2 fok, miközben a gyújtáspont (alap) 8 fok.Ebből könnyen elképzelhető, mi történik a mindennapokban.Sok száz ilyen motoron láttam, hogy mit okoz a különböző előgyújtásérték egy-egy-hengeren.Soha nem együtt kopnak, nem együtt mennek tönkre.Mindez azért, mert az említett motoron sem lehetett külön a hengerekhez állítani az előgyújtás értékét.Azazhogy lehetett, szervizpraktikákkal, mert kérdeztem egyszer a nagybátyámat, miért van kb. 40 db. tartalék megszakítóbütyökpár ezekhez a motorokhoz.Azt mondta, azért, mert mindegyik jó valahová, valamelyik motorra, pl. egyiken a főtengely-osztáshiba ennyi, a bütyökpár-osztáshiba ennek a fele, de ellenkező irányban, akkor ott kapunk majdnem pontos 180 fokot, azzal lesz egy jó motorunk.
Röviden: van 180 fokban összesajtolt főtengely, kb. 20 %-a az össztermelésnek.Ez a gyakorlat.Nem "esetleg" nem "gondolom", nem "talán", hanem egyszerűen így van, dehát mi az új ebben, kérdem én?Ezt mindenki ismeri, ezek egyszerű tények, a gyártáshoz kötött tények.
Az egy darabból készült főtengelyek, az más, de elékelési hibák (a tűrésen belül) ott is vannak, mert mérhetően vannak.Etől még megy a motor.Az előbb említett nagybátyám mondta egyszer, hogy a szériamotorok 10%-a zseniális, úgy is megy, 80%-a standard, teljesíti nagyjából a megadott értékeket, 10%-a pedig szörnyszülött, a névleges teljesítményt sem éri el.
Ez mind benne van a pakliban, ezzel számolni kell.Ilyen egyszerű.

üdv.: R
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu