ad4890 - 2004-06-05 00:22:58
Én sem láttam még a műsort, de van hozzáfűznivalóm:
Az MZ egy nagyon jó gép. Rengetegen kezdtek ezen "nagymotorozni" simson, riga, mustang, stb után. Nagyon jóindulatú motor, elnézi az ember kezdeti hibáit. Ha borulsz vele,( kezdőként ez gyakori) akkor olcsó megcsinálni. Nem megy nagyon gyorsan, nem gyorsul iszonyatosan. Ezért egy kezdő nem fog 250-nel száguldozni ön- és közveszélyt teremtve.
Könnyen szerelhető, akár otthon is, vagy az árokparton, mindemellet megbízható is, el lehet vele indulni hosszú útra is. Menetteljesítménye kielégítő, mert hát ugye simán megy 120-130-at, annál meg mi a fenének gyorsabban menni? Tilos is, veszélyes is, fárasztó is kapaszkodni a menetszéltöl, (és pl nem látsz semmit a tájból egy túra alkalmából)
Motorja nem környezetbarát, de a néhány ezer MZ (amik ráadásul nem naponta, csak idönként közlekednek) károsanyag kibocsátása messze eltörpül a naponta használt több százezer "környezetbarátabb" autó mellet.
Gondoljunk csak bele: a nem is annyira régmúltban hogy örült az ember, amikor megvette ___AZ_MZ-T___ !!! Aki ma vesz egy gépet, messze nem érez akkora boldogságot. Az MZ egy egész generációnak adta meg a motorozás lehetőségét a szocialista országokban. Nélküle igen kevesen tudtak volna motorozni, mert a többi gép sz@r volt, vagy nehezen, drágán elérhető. Olyan az MZ a magyar motorosoknak, mint a H-D az amerikaiaknak.
Az MZ egy legenda. És mint mindent, ami legendás, tisztelni kell. nem kell, nem muszály szeretni, de TISZTELNI KELL. Nem kezelheti senki sem lekicsinylöen.
Az MZ egy régi konstrukció. Söt, mindegyik darab régen, több mint tiz éve lett gyártva. Hogy is lehetne ezt összehasonlítani egy teljesen új típussal??
De ha már összehasonlításnál tartunk, vegyünk például egy 1970-es évekbeli (60-as évekbeli konstrukció) MZ TS 125-öt:
-teljesen alumínium blokk
-alumínium kerékabroncs (mikor jelent ez meg a japánokon?)
-alumínium fékpofa (és nem acél mint sok más motoron)
-a váz hátsó része alumínium (mikor jelent meg az aluváz a japánokon?)
-szép, polirozott alumínium müszertartó (nem valami fröccsöntött sz@r fekete müanyag)
-modern, lemezből hajlított bölcsöváz (merev és könnyű egyben)
-TELJESEN ZÁRT LÁNC (rengeteg elönnyel, ennek ellenére a a japán gépeken NINCS)
Ha az ETZ-t nézzük a 80-as évek elejéröl:
-kétdugattyús féknyereg (a japánokon sokáig csak 1dugattyús volt)
-alumínium féknyereg (japánokon NAGYON sokáig vasból volt)
-dobozváz (mikor jelent ez meg a japánokon?)
Akkor, és ott (szocializmus) ezek igencsak modern, korukat meghaladó technikák voltak. És ez nagy szériában, olcsón gyártott motoron
(mert hiába volt a japán csodagépen egy 4 dugattyús fék, ha a sorozat Yamaha XJ-n egydugattyús öntöttvas fék volt, a 80as évek elején)
Ezen azért el lehet gondolkodni...
És mielött kapom a szídást hogy a japánokról csak rosszat mondok: azok elönyeit mindenki ismeri.
|