hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


feri2360 - 2009-06-09 10:32:29

A színről jutott eszembe. Bár nem olvastam sehol, úgy gondolom, hogy a gyártók többsége a fekete szín miatt sem tesz MoS2-t az olajaiba, mivel a vevők többsége (lásd: tömegigény kielégítése) ettől idegenkedik, az elhasznált olajra asszociál. Nagyon jellemző pl. a aranybarna színű szintetikus olajok esete. Tudjátok, milyen a szintetikus olaj színe? Elárulom: színtelen. Akkor miért barna? Mert megfestik. Ugyanis az átlag vásárló (tömegigény) az olajszínű olajokban bízik, a színtelenről a vízre asszociál. Ugyanaz a pszichológiai hatás, mint a kajáknál. Mindenbe színezéket tesznek, mert úgy kelendőbb. A (teszkó)párizsinak és a (teszkó)sonkának mitől van olyan szép gusztusos színe? Festéktől. A MoS2 nem illik bele ebbe a koncepcióba, mivel ha használják, akkor az olaj menthetetlenül fekete lesz, az átlagvevőnek (tömegigény) nem kell. Kellhet viszont a rétegvevőnek, aki utánanéz a dolgoknak és nem ad a látszatra (kisebb, specializált cég). Tehát az olajtervezés szempontjai között a marketing és a lélektan is fontosabb, mint az élettartam. A szakembergárda pedig olyat tervez, amilyet mondanak neki, nem olyat, amit szíve szerint tervezne.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu