hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-04-13 20:42:53

Ugyan nem nekem volt címezve, De talán hasznos ha még egyszer elmondom milyen lehetséges hiba forrást találtam a fetes gyújtásnál. Némelyik gyújtótrafó hatalmas feszültség visszalökést tud produkálni, nem 400 voltot, hanem annak a sokszorosát. Ez átütheti a gate(vezérlő elektróda ) szigetelését a feten belül. Különösen nagyot tudnak visszarugni azok a gyújtótrafók, amik fordítva voltak valamikor bekötve. De már gyártáskor is előfordulhat szigetelési hiba a trafón belül, akkor is jön a visszarúgás. Jó gyújtótrafóval jól bekövetne nem sok baja lehet a vég fetnek, de trafó hiba esetén.... Annyiban módosítanom kell a véleményemet, hogy amit csak a biztonság kedvéért ajánlottam a lapomon, azt vegyük erősen ajánlottnak. Majd kijavítom a lapon is.
A másik lehetséges hiba forrás, az az, hogy a legtöbb hall ic nem kimondottan járműbe készült, a motorok tápfeszültségén mérhető tüskék kinírgatják. Tehát célszerű a haalt is védeni egy ellenállással és egy zenerrel. Legalábbis, ha nem ismerjük az adott hall képességeit. Ha kimondottan gépjárműbe gyártott hallt használunk, annál nem szükséges.De akkor is berakhatjuk, mert egy ellenállás és egy zener nem egy akkora durranás, hogy érdemes legyen kockáztatni. Szintén javítom majd a lapon.
Szóval vegyük figyelembe, hogy nagyon sok a bolgár gyújtótrafó, tegyünk be minden védelmet, amit csak lehet.

Még valami: Az összes meghibásodott fetes gyújtás amiről hallottam, az első percekben, kilométereken ment tönkre.Ez arra utal, hogy vagy alkatrész hibásak voltak, vagy a tápfeszültséggel, a trafóval volt valami baj. Gondolom eszméletlen feszültség lökések.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu