hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


waresz - 2009-04-02 01:19:55

lehet hogy már mondtam.. de Kiscsúzli áttétel hosszabbítás projektet befejeztem, egész használható sikerrel( már 2 hete..)
eleinte primeráttételt akartam módosítani, de a kitűnő NDK mérnökök 3mm-el távolabb rakták a kis etz főtengelyét, a váltótengelytől, mint ahogy az a TS-en volt,így a kis etz primerlánckereket hiába vettem meg, és alakítottam át(fűrészeltem le a fordulatmérő hajtás fogaskerekét) nem lett jó a TS-re, bár a deklitől elfért volna minden, és a lánckerekek is gyönyörűen vonalba futottak, de a lánc úgy lógott mint a tehén tőgye. szóval nem jó, de nem adtam fel, szekunder áttételt akartam módosítani. mivel a blokkba lévő kislánckereket 16 fogúnál nagyobbra cserélni nem lehet, mert nincs, és nem fér el, így a hátsót kell kissebbre cserélni.(lásd:képek) na de ez sem egyszerű, mert ilyen sincs. megoldás:
venni kellett valami japán fosra való 420as lánchoz méretezett kissebb fogszámú síma csavarozható lemezlánckereket, amit 3000ft-ért vettem, így 48 helyett 40 fogúra csökkent a nagylánckerék. a munkafolyamathoz esztergapad, álványos fűrógép, m12es menetfúró, és 10.9es csavarok kellettek kellettek rugós alátétekkel. majd kisfelxxel méretrevágtam a csavarokat(ez már nem látszik a képeken) és nagy áramú hegesztéspöttyel fixáltam őket a lelazulástól. a csavarok feje elvette a helyet a gumi rezgéscsillapító betéttől, így azt szétvágva, és méretes darabokra szabva kellett visszatennem, aztán már csak néhány szemet kellett kinyomni a láncból, és jöhetett a próba:

elöl maradt a 16fogú kicsi, hátúl 40 fogú nagy. eredmény: kis híjján eltűnt az 1. fokozat, de nyertem egy negyediket. magyarúl a motor 2.ba kényelemsen ment 70-80ig, 3.ba 100fölé, negyedikbe meg kb 4700as fordulaton nyüglődött tovább. ami legfeljebb a sebesség tartásához volt elegendő. lejtőn nagyon nehezen elért 120at, ekkor forgott kb 5800at. szóval bőven túllőttem a célon. megoldásként felaktam egy 15 fogú első lánckereket, és így elértem, hogy 60nál 3000ret forog a gép, 80nál 4000ret, és 100nál 5000ret. 120nál 6000körűl.magyarul 90-100 között nyugodt széljárásban utazható a gép, anélkül hogy kínlódna. végsebessége halvány hátszélben sík úton valamivel több mint 115. kis lejtővel megy 120at. így még egyes is van, bár nagyon kilőni így sem tud, de azért elindul normálisan. fogyasztása meglepően jól alakul, pannonhalmáról hazafelé a 81esen(többnyire sík, vagy amenyit lejt, annyit emelkedik is a domborzat), 50km-en 95km/h utazóval picit több mint másfél liter körül nyelt be(inkább másfélhez volt közelebb, mint a kettőhöz. ebbe néha volt nyélgáz, az emelkedők miatt, néha visszábbvettem a tempóból 90re. néha 105-110is volt lejtősebb részen. összességébe nem rosz, és még így is van elég nyomatéka hozzám. nem kell ész nélkül váltogatni. jó lett:)
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu