hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-04-01 03:03:19

Ugyan a legtöbb alternátor úgy van kialakítva, hogy bírja azt, hogy feles feszt(áramot) a földre vigyük, de előadom a nekem legjobbnak tetsző megoldást.
Az egyenirányítást vezérelt egyenirányítóval kell elvégezni. Azaz a diódák helyett tirisztorral. A terhelés, fordulatszám fügvényében kell a tirisztorokat nyitni, így viszonylag stabil feszt kapunk.A feszültség tüskék elkerülése végett az egyenirányítóról lejövő feszültségre még rá kell tenni a zenerből és tranyóból álló fölre vivő stabilizátort. Ez hajszálnyival a fölöt a feszültség fölött kezd el föld felé vezetni, amit a vezérelt egyenirányítóval beállítunk. Így csak a tüsiket viszi le.Öszességében az eredmény így egy megfelelően stabil fesz, de mégse terheli annyira az alternátort. Az alternátor terheli ugyanis a motort, így ha feleslegesen termeltetnénk vele áramot, az benzinbe, teljesítmény csökkenésbe kerülne. A vezérelt egyenirányító viszont pénzbe. :D

De mióta sikerült még a jawámon is megfelelő akuval, fesszabbal elérnem hogy tökéletesn müxik, azt mondom, hagyjuk benne az eredeti cuccot, esetleg a 6 voltost tekertessük át 12-re, hogy ne szenvedjünk azzal, hogy egy csomó minden csak 12 voltosban kapható. Bár nekem ez se akkora gond, mert a legtöbb ilyesmit megcsinálom házilag. Pl. ledes irányjelzők, potféklámpák, stb.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu