hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


waresz - 2009-03-14 02:13:49

mivel nem adtam föl az áttételcsökkentés témáját, így újab dolgon kezdtem el agyalni a sikertelen primerhajtás csere után.
a szekunderáttételt legegyszerűbb módon a blokkba lévő kis lánckerék egy nagyobb fogszámú példányra való cserélésével lehet elérni.

nade, ha a 16fugúnál nagyobb nem fér oda, akkor máshoz kell folyamodni. utolsó lehetőség:
a hátsó nagy lánckerék cseréje egy néhány foggal kissebbre. mivel ilyet nem lehet kapni (pontosabban, lehet 47 fogút venni a 48 helyett, de nem passzol a kerékagyhoz, stb, és nem ér szart se a -1fog) így csinálni kell. a kiscsúzlin 420-as tipusjelű lánc van, nem tudom hány taggal, de ez nem is lényeges.
bementem a futárpetihez, és vettem egy kissebb 420as hátsó lánckereket, ami valami gagyi motorhoz való. eredetileg 43(legfeljebb 42) fogút akartam, de mivel nem volt, így csak 40-est kaptam.
egy kis számolgatás után kiderűlt, hogy ugyanazon a fordulaton 100 helyett 117re lenne képes a gép. ez valószínüleg már felűlmúlja a képességeit, így majd valószínűleg elölre is kell tennem kissebb lánckereket.
a hátsó lánckerék átalakítása már elkészűlt majdnem teljesen. valahogy így történt: fogtam egy gyári TS lánckereket, majd leesztergáltam az alu öntényből azt a részt ami tartja az acél lánckereket magába. ezután lepüföltem róla, esztregálás, felesleges részek eltüntetése, és máris vonalba van az új lánckerék a régi helyén. ennek rögzítése:
gyárilag 3db 10,5mm-es furat volt a vásárolt lánckeréken, de mivel 6 ágú a belső csillaga, így csináltam rá még 3 furatot, ezekbe metszettem(furtam) M12-es menetet. ezt követően szemrevételezéssel, és két párhuzam szorítóval középpontosítottam a lánckereket az alu öntvényen.majd megfurtam a 6 lyukat bele, és 10.9es imbuszfejű csavarokkal rögzítettem hozzá. a csavarok feje a gumi csillapító babát nem hagyta a helyére menni, így azon is alakítottam. a csavarok méretre vágása, és egy-egy pötty CO hegesztéssel való rögzítése még hátra van. a láncból ki kell még szedni jó sok szemet, és kb kész is. kiváncsian várom a külömbséget.

egy biztos: ilyennel még nem sokan próbálkoztak:P(lehet hogy én is felesleesen teszem):)
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu