hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2009-02-13 10:07:21

Fék szerelési tanfolyam:

Először is nézd meg hogy mozog a dugattyú amikor behúzod a kart.
Ha szimmetrikusan egyszerre mozog és egyszerre ér a tárcsához mindkét oldalon, akkor szerintem nem szedd szét, csak cserélj olajat, légteleníts, takarítsd le és esetleg cserélj porvédő gumit és fékpofát az állapottól függően.


Ugye a mosogatásnak nem sok értelme van, ha nem szeded szét, ezért feltételezem hogy szét akarod szedni.

A mosogatáshoz jó a benzin, de a gumi alkatrészek tönkre mennek tőle, tehát azokat szedd ki előtte, illetve a fékcső is gumiból van azt se mosd ki.

Ha nem akarod szétszedni, akkor simán csak az olajat cseréld le a légtelenítési folyamat közben, azaz addig légteleníted amíg tiszta olaj nem jön a nyeregnél. Én szeretem a Valvoline fékfolyadékot, (bár elég drága) mert elég rikító színe van és ahogy öregszik úgy fakul ki, ezért cserekor mindig látom, hogy már a friss folyadék jön. De ha gazdaságosan akard megoldani, akkor a sima magyar zöldflakonos DOT4 a legolcsóbb és a minősége is bőven jó.

Ha szétszeded, akkor cseréld az összes karmantyút is, azaz a gumi tömítő gyűrűket a féknyeregben.
4-et vegyél, mert sajnos minőségi gondok vannak ezekkel az alkatrészekkel és az amúgy is könnyű elrontani a berakásnál. Válogassál a boltban. Olyat vegyél amelyik gyűrűnek a belső élei közelről nézve nem cakkosak, hanem szép egyenes és éles.

A gyűrű berakása még mehet szárazon, de a dugattyút csak fékolajtól tocsogva szabad berakni, akkor is nagyon óvatosan, erőltetés nélkül szabad becuppantani. Ennél a műveletnél gyakori hiba hogy begyűrődik a tömítő éle a guminak a henger és a dugattyú közé és le is szakítja. Ez nem feltűnő, de máris ereszteni és szorulni fog a dugattyú. Ha jól raktad be akkor a benyomás után egyből könnyen ki is lehet húzni, de alap esetben maradjon teljesen benyomva.

Porvédő gumit is vegyél hozzá, az jelentősen megnöveli az élettartamát a féknek, és megakadályozza hogy megszoruljon a portól.

A fékpofát is vegyél újat. Vigyázz rá hogy a felületet semmi szennyeződés ne érje. Egy csepp olaj, zsíros ujjlenyomat, vagy bármi rontja a fékhatást. Ezért ezt utoljára kell berakni amikor minden össze van rakva, letisztítva és a kezedet is alaposan megmostad. Ilyenkor csak becsúsztatod a helyére, berakod a stifteket, és kész is vagy.
Ja igen a féktárcsa is zsírmentes legyen. Tiszta olajmentes benzin az jó a tárcsára, vagy sima mosogató szeres szivaccsal is lemoshatod.

Ha nem ereszt, akkor a főfékhengernél (fékkarnál) ne piszkáld semmi képen. Benzint se tegyél bele, mert az tönkreteszi a tömítést.
Az ebben lévő tömítés, ha lehet, akkor még érzékenyebb és sajnos még silányabb a boltban kapható, illetve a kiszedésnél a dugattyú is könnyebben sérülhet. Ha ez is javításra szorul, akkor ezzel nagyon óvatosan bánjál, "két ujjal" szereld.

Ja igen nagyon fontos. A szétszedésnél semmilyen fogót nem szabad használni a dugattyú kihúzására, mert sérülést okoz, és akkor lehet eldobni. Sűrített levegővel lehet kinyomni a legkönnyebben, de kezedre vigyázz, tegyél oda egy rongyot mert durván kilövi. (autó pumpa, makacsabb esetekben benzinkúton lévő sűrített levegő ha nincs kompresszor)

Aztán még pár jó tanács az igazán ütős fékhez: 2 féle fékbetét anyag van a boltokban. Az egyik a szürke, a másik a piros, téglaszínű, esetleg barna. Én az előbbit ajánlom, mert ez határozottabban fog.
Igaz gyorsabban kopik és nedvesen/hidegen nagyot harap, ezért reggeli induláskor óvatosan kell vele bánni, de menetközben már egyenletes teljesítményt nyújt és a fokozott melegedésre sem csökken jelentősen a fékerő tapasztalatom szerint. A piros az teljesen érzéketlen a nedvességre és hidegre, viszont a túlmelegedésre jelentősen csökken a fékhatás és úgy is marad, ráadásul a normál fékhatása is elmarad a szürkétől.

Aztán a másik fék tuning lehetőség a főfékhenger és a fékcső cseréje fémszövésűre.

Az MZ főfékhengere a rugalmas, gumi fékcsövek kompenzálására túlságosan nagy átmérőjű. Összességében jó fékrendszerre van az MZ-nek de ha valaki többre vágyik akkor érdemes egy merevebb teflon-acélhálós fékcsövet felrakni és mivel csökken a rugalmasság, kisebb átmérőjű főfékhengerrel (robogóból) is kezelhető nyomáspontja lesz a féknek, ugyan akkor jelentősen növekszik a fék érzékenysége.
(kisebb erővel kell húzni)

De hogy őszinte legyek szerintem ez már túlzás utcára. Neked csak egy légtelenítés és pár rendes fékpofa kell a boldogsághoz :)


:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu