Intravénás_benzinfaló - 2009-02-10 18:53:52
ha az én hsz.-emre reagáltál,annyit szólnék közbe,hogy amikor megvettem rá két hétr megállt a főtengőm mint a szög a pesti alsó rakparton miközben váltottam,ennyi volt a mázlim különben vagy eltörik a főtengely,vagy az én arcom.
nos a blokkba új csapágyakat,szimeringeket tettem,meg lett csinálva a főtengely volt benne egy kurfli,ez pedig szétverte a csapágyat,ezt a töltés ingadozásról vettem észre,mivel hall jeladós gyujtás van rajta,mást nem vettem észre,egy évig jártam így,most hogy már életveszélyessé vált a telóm,állandóan hintázott az úton,és állítólag a 250 etz hátsó rugója van benne a motoromba,emiatt volt olyan pattogós a segge.most teljesen szétszedtem,és nem tescós festékkel akarom lefesteni a sérülésmentes tankot amit sikerült elég jó áron beszereznem,és ha már fényezve lesz az oldala meg a tank,akkor már a sárvédők,váz,telók alja,szóval teljes generál.egyszer már kicsontoztam a motorom,akkor az volt a lényeg hogy a tavaszi szezon kezdésre minden ami szükséges,az működjön,de amikor voltam nyáron műszakin,közölték hogy nem biztos hogy át fog menni mert olyan tojás és 8as van a felnibe hogy még a fékpadon se tudtak rendesen mérni,aztán megtelt a dobom retekkel,azt már kiégettem,jól ment amíg szét nem szedtem decemberbe.Elvittem centírozni a főtengelyt,mérőóra szerint a generátor oldalán 0,01mm sugár irányú eltérés a primer oldalon ott meg nulla,én sajnos nem voltam ott a mérésnél de hiszek a papírnak,kézzel átforgattam és nincsen azok az impulzus szerű felvillanások a töltés visszajelzőnél,ja azt elfelejtettem hogy a szimering futófelületénél a főtengelyen olyan vájú van hogy már csak perselyezni lehetett,mert nincs olyan méretű csapágy és szimering amit még elvisel a főtengely és méretben is jó,az esztergályos közölte hogy ha leszed belőle,akkor nagy terhelésnél előfordulhat csavarodás v. esetleg törés.a felnik azokat újra cserélem,az a biztos a dobot fel kell szabályozni,lengőkar szilentet kell cserélni,tompa volt a foncsor elöregedése miatt a világításom,ja és meg tetézte a baj hogy az előregedett elektromos hálózatom folyamatosan megviccelt,az egyenirányítót átforrasztgattam,most minden kontakt jó,legyártottam a komplett köteget,gyári szinezéssel,minőségi gumikat kap amivel nem csúszkál,és még meg is tud állni,hát nem nevetséges?azt hiszem mindent leírtam miért nem mertem elmenni 70km-nél messzebbre,mert onnao még 24 órán belül hazajutok még tolva is.és ha jól összeszámolod,már kb 70e nél járnuk,gaz nem irtam le néhány apróságot mint kuplungagy,láncok,és miegymás,a blokkházon és váltón kívűl szinte minden cserélve,felújítva,javítva lesz,gondolom ezek után igazán elvárhatom hogy TÖKÉLETESEN üzemeljen.Amikor vettem az volt 30e ft,az átírás meg minden apróság még 40e ft,akkor télen ráköltöttem 40-50e ft-ot,konkrét összegre nem emlékszem,és még most is kb 70e ft-t,ebbe benne van az aluhegesztő is,aki átalakítja a váltó oldali deknit is.,nekem ez a motor a MOTOROM,és szeretem,sose fogom eladni,mert ezen tanultam meg igazán a motorozás alapjait,sőt az oktatóhoz is ezzel jártam fusiba,amikor 90el kaptam egy dúrdefektet az Árpád-hídon,megmentette az életemet,tudom hülyén hangzik de motor nem akart elborulni,csak kacsázott,én lefostam a bokám,élesbe nem tanítják meg hogyan kell kezelni egy ilyen helyzetet.Mostani nagy generál után én már nem fogom restaurálni,mert amit csinálok majdnem az,innntől kezdve csak karbantartom,mert egy jó állapotú gépnél ezt meg lehet tenni,és hiába ott a gs amit örököltem,nagyon szép hangja van,karbis,minimális elektronikával,jól néz ki,akkor sem tud számomra annyit mint ez a motor(teljesítményben persze bőven megelőzi) de az hogy fél lábbal a sírból felkelve haza hozott amikor karbi gondjai voltak,ezt még nem tapasztaltam se a golfnál v. a skodrinál ,még a peres is rossz néven vette amikor szenvedtem vele.Ha kész lesz tervezek egy nagyobb túrát,ez függ attól hogy minden működik,és attól hogy a főnököm elenged egy hétre a nyáron.
Nem állt szándékomba senkit se leszólni,és megbántani,még mielőtt félreértések születnek.
üdv:András |