hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


waresz - 2009-02-07 12:08:03

elgondolkodtam(szokás szerint fejfájás lett a vége...)

a SZÉRIA NDK ipari csodák elektromos megoldásai érdekesek.
vagyis:
~1974:
(és az elött) minden elektromehanikus, fesszab, gyújtás stb.
Mz: megszakító, dinamó, regler
Wartburg: megszakító, generátor(1974 elött dinamó), regler
Trabant: megszakító(röpsúllyal), dinamó regler

~1980:
a wartburg már kapott egy kitűnő elektronikus fesszabot.
miért nem fejlődött a többi is?

~1984-1986:
a trabi megkapta a wartburg generátorát(már 1974be meg lehetett volna ejteni) fesszabbal együt, és kapott egy fasza elektronikus gyújtást.
Miért nem kapott a többi is ebből a jól sikerült gyújtásból?
kis TS-ek ekkor még dinamóval és megszakítóval készűltek.

~1988(?):
az Mz is bedobja a hall ic-s gyújtást. miért csak most? mellette röhejesen néz ki az alufedelű regler. MIÉRT?? amikor már volt mindenre megbízható elektronika..

1989:
a 2T wartburg gyártásának vége, a típus sosem rendelkezett szériába elektronikus gyújtással, a 3 megszakító folyamatosan bosszantotta a tulajokat 33éven keresztűl(még utána is).

Logika?
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu