hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-01-30 15:24:47

A sűly-lóerő arány talán a kissebbik tényező. A dominánsabb szerintem a légellenállás-lóerő arány.Aztán persze ott vannak a belső surlódások, amik szintén nem súlytól függenek , illetve csak részben. Tehát egy 20-25 százalékkal könnyebb váz nem fog ugyanennyi sebesség növekedést okozni.
Ami viszont teljesen igaz, az az, hogy ki kell próbálni. Számolni elég reménytelen, még azoknak is, akik birtokában vannak a szükséges szintű mateknak. Már a gázok áramlásánál megette a fene az egészet, még egy sima, de valós csőben áramló gáz, folyadék viselkedését leíro egyenlet is elég hosszú, de olyan rendszeré mint az MZ szívási oldala, a dugattyúban a gáz viselkedése, a kipufogás, csak a képlet több oldalas lenne.:( Tehát tényleg csak a próba ami biztos eredményt ad.Illetve vannak dolgok, amiket ránézésre is ki lehet zárni.Azaz azt, hogy mennyivel megy lassabban a jószág 120 nál. mérni kell, de azt, hogy 130-nál gyorsabban menne, ki lehet előre zárni.a 120-130 közötti tartományon pedig el lehet vitatkozni, hogy kizárható e.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu