hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-01-23 01:39:22

Dédapa?!!! :) Én utoljára 1979-ben utaztam gőzössel, a szárny vonalakon még futott akkoriban.A hetvenes évek előtt pedig nem volt ritka a normál közlekedésben sem.
A hangot, abban az esetben, ha valóban a látható jószág adta, akkor a felesleges gőzt kibocsájtó szelep adja talán. Ugyebár a víz akkor is forr, amikor a mozdony áll. De valami hasonló a hangja, amikor lassan megy.A 424-es úgynevezett kétutas gőzgéppel megy, ha minden igaz. a hengerben a dugattyút mind a két irányban a gőz nyomja. Amikor az egyik oldal van nyomás alatt, a másik oldal nyitott a külvilág felé, ott ereszti ki a gőzt. Amikor valamelyik végére ér a dugó, akkor fordul a helyzet. A kerék egy fordulatára egy oda-vissza dugattyú út jut, a dugattyú közvetlenül a kereket hajtja meg. A képen oldalt látható két dudor közül mintha csak az egyik lenne henger, amelyik végéből a hosszabb, vastagabb rúd áll ki, a másik valami nyomás szabályzással kapcsolatos valami. Persze oldalanként van egy henger.
A 424-es egyike volt a legfejlettebb gőzmozdonyoknak. Végsebessége jóval 100 fölött volt, talán még a száznegyvenet is meghaladta.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu