hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2009-01-08 23:08:26

Rendes festéshez mindenképpen bontani kellene.
A helyén nem férsz oda rendesen a fújáshoz szerintem.
Bár ha spray-el akarod festeni, akkor festheted a helyén is :)

Kocsit, tankot, lemezdekliket, sárvédőket festettem már elég szép eredménnyel.

Ezeknél az eljárás:
-felcsiszolás 300-400-as papírral
-hibák javítása kitel és simító késsel, nagy horpadásokat üvegszálassal
-simára csiszolás
-a közben felszínre került hibákat megint javítani kitel
-csiszolás 400-as papírral
-ezt ismételni amíg tökéletes nem lesz
-szorókit vagy fillerel lefújni
-ez felszínre hozza a legkisebb hibát is, tehát valószínüleg még egy átcsiszolás 600-800-as papírral szükséges.
-száradás után mehet a festék fújása

Két eset van, ha keveset fújsz rá akkor narancsos lesz, ha messziről fújod akkor megszárad mire a felületre ér és azért lesz érdes, ha közelről fújod, vagy sokat akkor megfolyik.

Érdemes vízszintesre fektetni a munkadarabot, mert függőleges felületen könnyen megfolyik a festék. Profiknál persze nem, de én inkább fektettem.
Ha megfolyik, vagy bármi hiba keletkezik a fényezésben, akkor ne foglalkozz vele folytasd a fényezés. Száradás után könnyebb javítani a hibákat, de ha belenyúlsz a nedves festékbe akkor garantáltan fújhatod újra az egészet.
Tapasztalatom (aztán lehet hogy az igazi szakember szerint hülyeség) szerint úgy érdemes fújni hogy 2 söpréssel festesz egy felületet, elsőre kevés festékkel ráködölsz egy vékony rücskös réteget, aztán visszafelé már teljes mennyiséggel teljes fedést fújsz. Így jobban terül mert nem száraz felületre fújsz, ugyan akkor a sűrűbb első réteg miatt nehezebben folyik meg.

Amikor a végleges réteget fújod, akkor nem szabad simára fújni. Ahogy kezd elég festék lenni rajta elkezd simulni de még erősen narancsos, na ezt a határt kell elkapni. Ez az enyhe narancsosság kisimul kb 10-15perc alatt, de ha kicsit többet fújsz akkor megfolyik.

Száradás után a megfolyásokat keményfa kockára rakott 2000-es polírpapírral lecsiszolhatod síkba, majd polírpasztával átfényezve nem fog látszani, de vigyázz, csak a megfolyás csíkját csiszold. Ha a sima felületekbe beleérsz akkor oda gödröt csiszolsz ami látszik. Ha ezt csinálod akkor csiszold le azt a foltot hogy sima legyen és fújd le csak azt a részt úgy hogy a széleit ködölöd. Ez elég feltűnő határvonalat csinál, de száradás után 2000-es filctömbre rakott papírral és polírpasztával el lehet tűntetni.

Házi körülmények között még a festékbe ragadó porszemcsék is nagy ellenségek, a polírpapír erre is megoldás, a nagyobb szennyeződések helyét újra kell fújni. Ezen felül házi körülmények között sok éves gyakorlat híján még profi felszereléssel se akarj kifogástalan eredményt. A többiek úgy sem fogják azokat az apró hibákat látni ami a te szemedet szúrja :D
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu