:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Péter mz - 2008-12-21 19:51:45
Helo
ha magadnak csinálsz éket arra figyelj hogy 4mm -nél hosszabb ne legyen az ék mert ha hosszabb esetleg akkor majd nem megy fel a forgórész teljesen a kupra és innentől kezdve nem lehet majd beállitani a gyujtást.Ha kész az ék beteszed a főtengelybe ,felteszed a kupra a forgórészt amit ugy tudsz feltenni hogy a forgórészben van egy hosszanti ék pálya na csak itt lehet felcsusztatni a helyére a forgórészt ha a kiálló ék és a forgórész ékpályája egy helyen van. Majd a kezedben tartva megnézed a megszakitó bütyköt ugyanis az nem mindegy hogy hogy van betéve a forgórész végébe.A forgórészben is van egy kis pöcök meg a bütykön is van egy kivágás na a 2 dolognak egy helyen kell lennie hogy jól legyen feltéve a bütyök. Ezután nem kell ütni kalapáccsal semmit hogy jól felcsusszon a forg.rész hanem csak lefogod a kezeddel a f.részt és a csavart jól meghuzod ami ha minden igaz még 7 es menetű csavar szóval a csavarra vigyázz.Ha jól meghuzod a csavart az kellőképpen felnyomja a kupra a f.részt.
Ezután jó irányba felteszed az állórészt.Ennek jó feltételéhez van valami pöcök a blokkbol ami kiáll,az állórészen pedig van egy kivágáshogy azt is jól tudd csak felrakni.Ha nemvilágos eddig amikről beszéltem kersegél a google.hu-n ird be pl h forgórész vagy állórész és meglátod képeken mi milyen irányban van feltéve.Ezután ha minden rendesen lett feltéve jöhet a gyujtás téma.
A gyujtásnál az a lényeg hogy a meghuzott megszakitót amikor nézed és forgatod a kezeddel a főtengelyt akkor ahol a legjobban ki van nyitva a megszakitó akkor legyen a megsz.hézaga max 0.4mm (ha van hézagmérőd akkor az segit ha nincs akkor egyenlőre nézz rá 1mm-re hogy mekkora is az az érték majd nagyjából annak a felénél kisebb értéket állits megszakitó hézagként.
A legnagyobb megszakitóhézag felső holtpont környékén van ha jól raktál ösze mindent, igy nagyjából ha ott lesz már reménykedhetsz hogy összejön.
Az a lényeg a gyujtásnál hogy a szikra akkor van mikor a megszakitó épphogy már nyit mikor jól megfigyeled a megszakitót ha már csak egy ici picit nyit akkor van szikra a gyertyán és nem akkor van szikra mikor már teljesen nyitott a megszakitó mert sokan azthiszik.Ezután mondjuk fogj egy kisvonalzót amit mondjuk olyan 8-10cm hosszuságnál elvágsz(hogy beférjél a tank alá ha bent a blokk a helyén) majd hosszába is elkéne vágni de ugy hogy olyan 13mm nél ne legyen szélesebb ez a vonalzó meg a mm skála megmaradjon mert a gyertya lyukján be kell férni a vonalzónak meg látnod kell pontosan a mm értékeket is.
Majd kézzel felhajtod a főtengelyt felső holtpontra ilyenkor ha legfelül van teljesen kitolja a vonalzót a dugó, a vonalzó a hengerfejre minden oldalról merőlegesen álljon ki tehát ne ilyen görbén álljon ki a hengerből hanem ahogy kell majdnem függölegesen,olvasd le a mm értéket de pontos legyél ,fél mm is számit.Jól jegyezd meg az értéket
majd (ha nem kotyog a főtengely a hajtókarnál akkor) a főtengely végét forgasd órajárással ellentétesen 12 vagy 13as kulccsal addig amig a vonalzó skáláját nézve 3 mm-rel többet nem látsz pl:mondjuk legyen az hogy holtponton 30mm-t mérsz majd addig hajtod vissza a főtengelyt amig33 mm-t nem mérsz.
Ma megvan az a pont ahol a 3mm es érték kijött akkor annyi a dolgod hogy a feltett megszakitót az alaplapra a csuszkájában ugy állitsd be hogy a megszakitó pont ekkor kezdjen nyitni .Pl legyen ugy h a csuszka a megszakitóval legyen órajárással ellentétesen teljesen elcsusztatva a rögzitő csvarjai kissé meghuzva de forditani tudjad.Na lassan elkezded forditani a megszakitó alaplapját órajárással megegyező irányban addig a pontig mig észre nem veszed hogy a megszakitó kalapács megmozdult na ekkor gyorsan le is rögzited ezt a csuszkát.Egy dologra figyel az állitás alatt hogy a főtengely ne forduljon el egy picit se mig te állitgatsz.
Ellenőrzésként forgasd lassan a főtengelyt és nézd mikor van az a pillanat mikor a megszakitó megmozdul vagy ha van próbalámpád akkor azt figyeld mikor "gyullad ki"na ekkor bele állitod a hengerbe a vonalzódat megnézed a mm skáláját majd a vonalzót figyelve egy 12 vagy 13 as kulccsal a főtengelyt lassn hajtod ha a holtpontig 3mm t emelt a vonalzón a dugó akkor a gyujtás a helyén van. |
|
|
|