hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Péter mz - 2008-12-21 19:51:45

Helo
ha magadnak csinálsz éket arra figyelj hogy 4mm -nél hosszabb ne legyen az ék mert ha hosszabb esetleg akkor majd nem megy fel a forgórész teljesen a kupra és innentől kezdve nem lehet majd beállitani a gyujtást.Ha kész az ék beteszed a főtengelybe ,felteszed a kupra a forgórészt amit ugy tudsz feltenni hogy a forgórészben van egy hosszanti ék pálya na csak itt lehet felcsusztatni a helyére a forgórészt ha a kiálló ék és a forgórész ékpályája egy helyen van. Majd a kezedben tartva megnézed a megszakitó bütyköt ugyanis az nem mindegy hogy hogy van betéve a forgórész végébe.A forgórészben is van egy kis pöcök meg a bütykön is van egy kivágás na a 2 dolognak egy helyen kell lennie hogy jól legyen feltéve a bütyök. Ezután nem kell ütni kalapáccsal semmit hogy jól felcsusszon a forg.rész hanem csak lefogod a kezeddel a f.részt és a csavart jól meghuzod ami ha minden igaz még 7 es menetű csavar szóval a csavarra vigyázz.Ha jól meghuzod a csavart az kellőképpen felnyomja a kupra a f.részt.
Ezután jó irányba felteszed az állórészt.Ennek jó feltételéhez van valami pöcök a blokkbol ami kiáll,az állórészen pedig van egy kivágáshogy azt is jól tudd csak felrakni.Ha nemvilágos eddig amikről beszéltem kersegél a google.hu-n ird be pl h forgórész vagy állórész és meglátod képeken mi milyen irányban van feltéve.Ezután ha minden rendesen lett feltéve jöhet a gyujtás téma.
A gyujtásnál az a lényeg hogy a meghuzott megszakitót amikor nézed és forgatod a kezeddel a főtengelyt akkor ahol a legjobban ki van nyitva a megszakitó akkor legyen a megsz.hézaga max 0.4mm (ha van hézagmérőd akkor az segit ha nincs akkor egyenlőre nézz rá 1mm-re hogy mekkora is az az érték majd nagyjából annak a felénél kisebb értéket állits megszakitó hézagként.
A legnagyobb megszakitóhézag felső holtpont környékén van ha jól raktál ösze mindent, igy nagyjából ha ott lesz már reménykedhetsz hogy összejön.
Az a lényeg a gyujtásnál hogy a szikra akkor van mikor a megszakitó épphogy már nyit mikor jól megfigyeled a megszakitót ha már csak egy ici picit nyit akkor van szikra a gyertyán és nem akkor van szikra mikor már teljesen nyitott a megszakitó mert sokan azthiszik.Ezután mondjuk fogj egy kisvonalzót amit mondjuk olyan 8-10cm hosszuságnál elvágsz(hogy beférjél a tank alá ha bent a blokk a helyén) majd hosszába is elkéne vágni de ugy hogy olyan 13mm nél ne legyen szélesebb ez a vonalzó meg a mm skála megmaradjon mert a gyertya lyukján be kell férni a vonalzónak meg látnod kell pontosan a mm értékeket is.
Majd kézzel felhajtod a főtengelyt felső holtpontra ilyenkor ha legfelül van teljesen kitolja a vonalzót a dugó, a vonalzó a hengerfejre minden oldalról merőlegesen álljon ki tehát ne ilyen görbén álljon ki a hengerből hanem ahogy kell majdnem függölegesen,olvasd le a mm értéket de pontos legyél ,fél mm is számit.Jól jegyezd meg az értéket
majd (ha nem kotyog a főtengely a hajtókarnál akkor) a főtengely végét forgasd órajárással ellentétesen 12 vagy 13as kulccsal addig amig a vonalzó skáláját nézve 3 mm-rel többet nem látsz pl:mondjuk legyen az hogy holtponton 30mm-t mérsz majd addig hajtod vissza a főtengelyt amig33 mm-t nem mérsz.
Ma megvan az a pont ahol a 3mm es érték kijött akkor annyi a dolgod hogy a feltett megszakitót az alaplapra a csuszkájában ugy állitsd be hogy a megszakitó pont ekkor kezdjen nyitni .Pl legyen ugy h a csuszka a megszakitóval legyen órajárással ellentétesen teljesen elcsusztatva a rögzitő csvarjai kissé meghuzva de forditani tudjad.Na lassan elkezded forditani a megszakitó alaplapját órajárással megegyező irányban addig a pontig mig észre nem veszed hogy a megszakitó kalapács megmozdult na ekkor gyorsan le is rögzited ezt a csuszkát.Egy dologra figyel az állitás alatt hogy a főtengely ne forduljon el egy picit se mig te állitgatsz.
Ellenőrzésként forgasd lassan a főtengelyt és nézd mikor van az a pillanat mikor a megszakitó megmozdul vagy ha van próbalámpád akkor azt figyeld mikor "gyullad ki"na ekkor bele állitod a hengerbe a vonalzódat megnézed a mm skáláját majd a vonalzót figyelve egy 12 vagy 13 as kulccsal a főtengelyt lassn hajtod ha a holtpontig 3mm t emelt a vonalzón a dugó akkor a gyujtás a helyén van.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu