hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


waresz - 2008-12-01 09:08:34

60W-ot leadni képes dinamó egyáltalán nem fogja a motort, főleg nem alapjáraton, ahol már semmit sem tölt.vagy ha tölt akkor is keveset, mert ilyenkor már zömébe akumlátorról megy minden. mennyi 60W? 0,08Lóerő. egy 125ös gép erősen kopott állapotban is 5000w-ot tud(5KW)~7le
alapjáraton nyílván ennek csak talán 1/6-1/8-át. most azon az500-700w-on mit fog 60W?? semmit! gyorsabban esik vissza a fordulat.. ennyi. ha megfogja akkor ott más baj van. etz-nél már lehet szó arról(csak kis etz-nél) hogy kissé megfogja a generátor, de azt is csak 1500feletti alapjáratnál lehet értelmezni(azalatt a generátor se dolgozik már igazán)... és mivel mindkét rendszer(dinamó vagy generátor)állandó szabályzásban részesül, így csak annyival fogja a motort, amennyivel az aksit tölti, gyújtásnak ad energiát,és ha +fogysztókat kapcsolunk rá akkor még azok is. ha egy 2000 alapjáratú kis etz-re hirtelen rávágod a világítást közbe hirtelen meghúzod a féket, és az irányjelzőt is kirakod, akkor bizony lehet hogy talán 100-200at esik a fordulat. pusztán a világítás pl egy 250es gépet egyáltalán nem fog meg. szinte észre se lehet venni azt a leheletnyi fordulatszámesést a gépen. a nagy TS még inkább letojja a dinamót.. olyan mintha rajta se lenne. teljes terhelésnél is ugyanúgy esik vissza a fordulat mint ha nincs rajta fogyasztó. amúgy ipari elektronikai technikus vagyok.
a nagy TS-re wartburg generátort szándékozom felsuszterolni(na azért ennél lényegesen igényesebben) ennek teljesítménye 590W.üresjárati fordulatszáma 1300. tehát ha mindene jó akkor az 1500as alapjáraton már tölt(ennyi alapjárat meg kell a nagy TS-nek). ha ekkor ráakasztok mondjuk két db 100w-os ködlámpát, és az első lámpában egy 100/80as világít.. többi fogyasztót is hozzákalkulálva 300-320wos terhelés már bizony rendesen meg fog érződni a gépen.
ja és azt még nem is írtam, hogy az akumlátor állapota mennyit befolyásol egy ilyen fordulatszámvisszesés próblémán.. mert ha szar az aksi, akkor az nem segít a generátornak alapjárat közelébe, nyílván ekkor jobban esik a fordulat.(igazából azért feledkeztem meg erről,mert nálam ilyen esetek nem jönnek szóba, mert minden hibátlan, de legrosszabb esetbe 95%-os).
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu