hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-11-25 18:21:52

A 4.5 literes fogyasztással nem sokat mondtál. Azzal sem, hogy 350 köbcentis motornál. Ugyanis a 4.5 liter egész átlagos fogyasztás például egy megszakítós jawa 634 nél is. Az én 634-em még nincs átszerelve, mert egy ideje nem azt használom, de a fogyasztása 4és ötliter között mozog használattól függően.
Viszont felhívnám a figyelmedet pár dologra: Először is, nem a szikra tolja a motort. Azaz ha minden robbanási ütemben robban is a keverék, és jó időben, annál jobbat hiába csinálsz, nem fog a teljesítmény nőni, vagy a fogyasztás csökkeni.Közepes, vagy mags fordulaton mind a trabigyújtás, min a fetes megfelelője képes erre, tehát különbség nincs. Ahol különbség van, az az alacsony fordulat. Ott viszont a trabi gyújtás hátrányban van a feteshez képest. Miért is? A tranzisztoron teljesen nyitott állapot is mérhető feszültség, az ugy nevezett saturációs feszültség. Ez tipustól függő, de legkevesebb 1.5 volt. Tehát a gyújtó trafóra csak ennyivel kevesebb jut. 6 volt esetén 4.5 volt. A fetnek nincs saturációs feszültsége, hanem ellenállása van. Az álltalam ajánlott tipusé 0.2 ohm. A feszültség tehát a feten ohm törvénye szerint I*0.2. a 6 voltos gyújtótrafó árama kb 1.5A. Tehát a feten a feszültség 0.3V. A trafón 5.7. Elég szép különbség, nem?!!! Az indukált fesz a gyújtótrafón a megszűnő mágneses tér nagyságától függ, és a váétozás sebességétől. Látszik, hogy a mágneses tér a fetes esetben nagyobb, hiszen nagyobb a feszültség a trafó primerjén. A változás sebessége majdnem azonos, a fetesé egy picit gyorsabb, de ez a különbség elhanyagolható, mert mind a kettő olyan gyorsan változik, hogy a trafó nem tudja követni, azaz a trafó álltalag meghatározott idő alatt történik a megszakítás.
Tehát elektronikai szempontból a fet előnyösebb. Megbízhatóság szempontjábol kb azonosak, a tranyó meghibásodása valamivel nagyobb esélyű, mivel melegebb használat közben.
Tehát a fet ebből a szempontból is jobb. Akkor miért is használjunk tranzisztort? Mert az drágább? Az az, érv, hogy a trabigyújtás régóta működik, és nincs vele gond, nem állja meg a helyét. Két okból sem. Az első, hogy a mért dolgokat kell figyelembe venni, nem a személyes tapasztalatokat, főleg akkor nem, ha a másik változatot még nem tesztelted elég ideig.
A másik: Bizony, a trabi gyújtás nem műxik hiba nélkül. Előfordul, hogy rajtahagyott gyújtásnál leég.Ha lemerült az aksi, a motor nem indul vele.Fetessel ez a két gond megoldódik.

Még valami. Ha szakmai vitát folytatunk, és az egyik fél konkrét, szakmai, szakkönyvekben olvasható érveket használ, a másik félnek is illene hasonlókkal érvelnie. Mondjuk cáfold meg azt, hogy a tranyónak a saturációs feszültsége magassabb a feten mérhtőnél, vagy bizonyítsd be számítással, fizikai törvényekkel azt, hogy a névlegesnél kissebb rákapcsolt feszültség mágnesestér gyengülést okoz a trafóban.
Az, hogy húsz éve használod a trabigyújtást, nem érv.Ha akkoriban lett volna olcsón megfelelő Fet, azt tettek volna a gyárban a trabiba, és akkor most azt használnád húsz éve.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu