Árpád - 2008-11-24 08:56:45
Ahogy néztem a rajzot, két jeladó van. Az egyik akkor is ad jelet, ha a pic nem. Ez közösítve a pic kimenetként meghatározott lábával, vagy a jeladó adja a jelet a gyújtásnak, vagy a pic. A másik jeladóhoz viszonyítva adja a kimenetére a pic a jelet.Eddig rendben is van a dolog.Ahol bonyolódni kezd a helyzet, az az, hogy milyen fordulathoz milyen gyújtási szöget adsz meg, és milyen módszerrel.Megadhatod a szögeket táblázatban.Számítadhatod függfénnyel, ha elfér a picben, és számíthatod számítógéppel, majd ezeket az adatokat rakod a picbe táblázatként.Ez utóbbi nem tökéletes, mert nem csak a kiinduló értékek, hanem kis mértékben a függvény is változik minden egyes motorban, sőt egyes javítások után is. A függvényt nem tudom, honnan szeded majd.Ha egyes értékeket írsz be a táblázatba, rég szétporladt már a motorod, mire elfogadható lesz . Az előgyújtás szabályzóval nagyon kicsit lehet csak javítani, rontani annál többet.Ráadásul beviszel a rendszerbe egy plussz megbízhatatlansági tényezőt, amire aztán semmi szükség.Még valami: Nem tudom, hogy oldod meg, hogy a kétüteműeknél fordulat közben jelentősen változhat a szögsebessége a főtengelynek.
Ezek az okok miatt nem nagyon fogléalkozik senki sem a pices gyújtás vezérléssel. Aki eléggé ért hozzá, hogy tervezzen egyet, fel is tudja programozni, az már azt is tudja, hogy nem nagyon éri meg vesződni vele, nem akarja a motorjának üzembiztonságát csökkenteni.Nagyban gyártani esetleg érdemes, akkor megéri talán a ráfordított energiát, pénzt. De a végeredmény akkor is kétséges lesz. Én mindenestre kihagyom a dolgot, ha csak nem unatkozom valamikor nagyon. Egyenlőre van elég tervezgetni valóm.Olcsó, jó riasztók, fordulatszám és kilométerórák mutatóval, digitális bemenettel, meg pár apróság. Ezenkívül néha kell foglalkoznom más, nem csak jármű elektrónikával is.
Másnak se tudom igazából ajánlani a témát.
Még valami: Mi a fenének kellene cdi gyújtás az MZ-re, ami akumlátoros gyújtású, a nagyfeszt a tirisztornak tényleg invertelen keresztül kell adni. Töménytelen alkatrész felhasználásával semmivel sem érünk el erőssebb, stabilabb szikrát, mint a fetes gyújtással.A meghibásodási valószínüségek összeszorzódnak. Ezért egy bonyolult áramkör jelentősen növeli esélyünket, hogy motormentővel érkezik haza a gépünk. Aki jót akar magának, az olyasmi gyújtás használ, mint amit én ajánlgattam itt a multkoriban. Mármint a rajzot.Még full verzióban is csak 2 ellenállásból, 3 fetből, egy diódából és két zenerből áll. Alig van ami meghibásodhat benne, viszont a szikrájával elefántot lehet lőni.Szóval árúlja el valaki, mi a fenének a CDI gyújtás az MZre?!!!Valaki talán imád trafót méretezni és tekercselni, szigetelgetni?!!! |