hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2008-11-22 12:55:05

Jaj, ez a cikk még nincs törölve?
Ez sohasem működött főleg érdektelenségbe fulladása miatt, de tudok olyanról ami ezen az elven üzemelt (tőlem függetlenül fejlesztették), illetve talán még mindig lehet kapni. IGC néven.

A program persze ellátja tervezett funkcióját, de csak szimulációban, vagyis valós körülményekhez valószínűleg hozzá kell igazítani még az időzítéseket.

Másik hogy a programozás rondaságát nézd el nekem, amikor ezt műveltem én is csak tanultam a PIC-et.
Mostanában sokkal szebb programokat írok. :))

Ha megépíted és működik akkor természetesen kérünk egy beszámolót róla :)))

A jeladót a legnagyobb előgyújtási szög+az elektronika késleltetése elé kell rakni. Ehhez képest fog késleltetni egy adott időtartamot. Amit a főtengely fordulatszáma (szögsebessége) alapján az eepromból vett előre beállított időzítési érték lesz.
Sokat nem kell számolni.
Egy számláló megszámolja mennyi ideig tart, egy fordulat, egy szubrutin meghatározza, hogy ez az adott érték melyik fordulati idő intervalumba tartozik, az pedig melyik memoria rekeszhez tartozik, majd az itt talált értéket beteszi egy számláló időzítőbe.

A végletekig leegyszerűsítettem a számolásokat, hogy hatékonyan használja a procit. Nincs értelme a teljes korrekt fizikai levezetést végigszámoltatni vele.

Másik. A működő ilyen elvü gyújtások jól működtek Trabanton, Wartburgon, illetve más autón, de motorokon elég instabil volt a járás. Nem tudom hogy azóta ez a probléma megoldódott e, de nem hallottam róla gyanítom azért mert motoron nem vált be.
Ennek oka, hogy egy fordulaton belül is sokat változhat a főtengely szögsebessége, ami pontatlan időzítést eredményez.
Ez sajnos az elmélet gyenge pontja.

Gyakorlatban, ha most kellene megcsinálnom, egy szögadót tennék a főtengelyre, és nem időzítéssel dolgoznék hanem konkrét szög értékekkel.

Ehhez lassabb proci is elég pontosságot tud biztosítani, mert mondjuk fokonként állítva 8000-et pörgő motorhoz 48khz-s számláló kell, de a tizedfokos pontosság esetén a 480khz sem egy vészes sebesség. Ezt még éppen tudja az alap 4Mhz-s PIC is, vagyis elegendő lenne egy 16F84 vagy 12F683-as is. Jelenleg ezeket használom előszeretettel. Az utóbbihoz még órajel generátor sem kell mert az is rá van integrálva.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu