hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2008-11-20 10:30:01

Kicsit homályosan fogalmazol, nem igazán érhető, hogy mi szikrázott, meg mi is történt. De leírom a lehetséges méréseket:

Az ellenőrzés olcsó megoldása:

1. Töltsd fel az akkut.

2.Akku kapacitás ellenőrzés:
2.1. Vegyél vagy kérj kölcsön egy Tesco gazdaságos multimétert. Ez kb 1000Ft. és ugye optimális esetben többször használatos. :-)
(Nagyon figyelj, hogy melyik mérésnél hova kapcsolod!!!!)
2.2.. Mérd meg vele a feszültséget a frissen töltött akkuban. (13-14V a jó)
2.3.. Terheld le az akkut. (Pl köss rá egy fényszóró izzót) és mérd meg újra.
Ha itt nagyot esik a fesz, (mondjuk rögtön 3-4 voltot, vagy még többet) akkor fej fölött megpörgetve ne dobd ki, inkább add le az akkumulátort a boltban, mert innentől veszélyes hulladék. Ha új akkut veszel, a 4-es pontban leírtakat azért csináld meg, nem árthat!

3. Zárlatvadászat, ha a kapacitás jó volt.
3.1 Mérj ellenállást a motoron a két saru között, ahová az akkumulátort kötnéd, úgy, hogy nincs semmi bekapcsolva. mérd meg mindkét irányban. (Ez így nem egy tuti mérés, de ha oda-vissza végtelent mutat a műszer akkor az jó jel.)
3.2. A töltött akkut tedd be a motorodba, az egyik sarkát kösd be, a másik sarkával meg kösd sorba a multimétert. (Amit nem felejtettél átkapcsolni a megfelelő áramerősség (Amper) állásba.) Gyújtás és minden egyéb fogyasztó nélkül mérd meg mit csinál. Ha 0A- t mutat a műszer, akkor nincs zárlat. Ha nem akkor ellenállásmérővel körbe kell vadászni. (Ezt inkább bízd szakemberre)
3.3. Ha tudod mi az a sönt, akkor mindegy milyen műszered van, ha nem akkor a következő mérést csak akkor csináld, ha a mérőműszer méréshatára mondjuk 5A fölött van. Hagyd bekötve a műszert és tedd rá a gyújtást és mérd meg úgy is. (ha jó max. 3-4A lehet)

4 Töltés ellenőrzés.

4.1 Vedd ki az áramkörből a műszert, köss be mindent rendesen, indítsd be a gépet.
Pörgesd stabilan mondjuk 2000-3000 között és mérj feszültséget az akku sarkai között. (a tökély a 14,2-14,4V, de 14-14,5V között jónak mondható)
4.2 Tedd meg ugyanezt, bekapcsolt fényszóróval. (A fenti értékeket így is tudnia kell.)

5 Ha kukkot nem értettél belőle mit írtam, keress fel egy autóvillamossági szerelőt! :-)

Üdv Attila
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu