hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-11-09 11:58:38

Nem akarok kötözködni, lehet hogy igazam sincs, könnyen lehet,de ha növeljük az előgyújtás, akkor előbb gyújtjuk be a keveréket. Azaz nem éri el az önrobbanási pontot.Ha elfogadjuk azt, hogy a kopogást az önrobbanás okozza, akkor az előgyújtás szög növelés segít egy darabig. Ha csökkentenénk az előgyújtást, akkor már nem is lenne szükség gyújtásra, ugyanis a szikra előtt berobbanna keverék.De mindebbe már én se vagyok biztos, lehet hogy mást nevezünk kopogásnak. A mechanikus megszakítók kissebb nagyobb "lebegését" leírja a szakirodalom. Ha megnézünk egy mechanikus megszakítót, látjuk, van egy bizonyos lötyögése.Már 5000 fölött van rá esély, hogy időnként picit fennakad, vagy kicsit lassabban tér vissza. Nem egy helyen olvastam a kimaradó robbanásokról . Azt, hogy minden tizedik, tizenötödik robbanás elmarad, szerintem füllel érzékelni igen nehéz, nem a motor dadogásáról beszélek. A tranziens(megszakítás közbeni) jelenségekről annyit, hogy a kondi valóban azért van, hogy csökkentse. De nem tudja lecsökkenteni nullára, nagyon nem.Számítást nem írok be, mert mivel kevés köztünk az elektromos mérnök, üzemmérnök, nem sok embernek mondana érdemlegeset, aki viszont az, az meg úgyis ismeri. Viszont egy egyszerű kísérletet tudok ajánlani : Egy gyertya hézagját állítsuk akkorára, hogy épp ne tudjon szikrázni berugáskor. Ezután tegyük fel az elektromos gyújtást, az produkálni fog szikrát. Annyira pici dolgok is számítnak egyébbként gyújtás ügyben, mint a tranzisztoros gyújtások és a fetesek közötti 1-1.5 volt különbség, ami a tranzisztoron és a feten mért feszültségek különbsége, amikor azok teljesen vezetnek. Ez a különbség lemerült aksinál azonnal észrevehető.
Egyébbként természetesen mentek, mennek a motorok mechanikus megszakítóval is, de ez nem jelenti azt, hogy egy elektronikus gyújtás ne jelentene jópár százalék benzin megtakarítást, és teljesítmény növekedést. Ja még valami: Az ismerőseimnek, azok ismerőseinek már 1984 körül elektronikus megszakítója volt a szoci motorokon, hála szorgos munkámnak.:) Ja és a gyár alkatrész készletének, ahol dolgoztam.:)
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu