hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Bandita - 2008-11-09 11:19:16

Sziasztok.
Régóta olvasgatom a fórumot , igaz nem sokat szóltam még hozzá, mert aktuálisan nem Mz-val járok, de ugy 30 évvel ezelőtt ezeken a típusokon szocializálódtam :)
Árpád előre bocs télleg nem akarlak nyugalmadból kibillenteni, de az általad leírt infók alapvetően igazak , de azért pár helyen korrekcióra szorulnak. Engedd meg hogy tegyek valamit hozzá a témához:
Az égéstér csökkentése ha egészen precizen akarunk fogalmazni az motor (Otto körolyamat) termikus hatásfokát javítja. A kompresszióviszony növelésének határa valóban a kopogás jelenségének fellépése a határa, de az előgyújtás növelése épphogy növeli a kopogási hajlamot. Amúgy az ideális előgyújtás akkora hogy a dugattyú akkor éri el a felső holtpontot amikor az égés 50%-ban zajlott le. Emiatt van egyes motorokon előgyújtásszabályzó. Tény hogy a kétütemű kevésbé érzékeny erre de pl az első szériás 250-es Trophykon még volt röpsúlyos szabályzó (talán valahol még meg is van nekem).
A másik téma a megszakítós gyújtás:
A megszakítós gyújtás hátrányai közül az alacsony fordulaton gyenge szikra energia nem stimmel, mert a megszakításkor az áram átkommutál a vele párhuzamosan kötött kondenzátorra, ez csökkenti az érintkezőszikrázást és biztosítja az áram kellően gyors változását nullára, ami változási sebesség valóban befolyásolja a szikraenergiát.
A magas fordulaton történő megszakítólebegésre azt tudom mondani ez eléggé teoretikus probléma a szoci motoroknál (léteztek 10000-et pörgő japán típusok megszakítós gyújtással). Ha magas fordulaton kihagy a gyújtás akkor annak okát máshol kell keresni, kivéve ha pl megnyúlt , elfáradt a megszakítórugó. Ugyanígy az alacsony fordulatnál jelentkező kihagyás sem jelentkezhet egy jó megszakítós gyújtásnál. (gondoljatok bele a Pancsinál meg a 250-es Jawánál, 250-es TS-nél is jószerint meg lehet számolni alapjáraton a robbanásokat)
Természetesen a többi megállapításod, kopás, elállítódás érintkezőbeégés mind igaz, noha ez nem azt jelenti, hogy törvényszerűen minden sarkon be kell dögleni a jószágnak, én megjártam CZ-vel a magas Tátrát az öcsém MZ-vel Bulgáriát gyújtáshiba nélkül.

Bocs a hosszú írásért
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu