hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-11-09 07:38:44

Kidühöngtem magam.Bocsi, hogy terheltelek benneteket ilyesmivel.
Nos akkor az érdemi dolgok.:
Elősször a hengerfej kérdése. a henger leültetése. Ami biztos: Annyi keverék jut a hengerbe amennyi a dugattyú átmérője szorozva az elmozdulással. Ezen a leültetés stb , nem változtat. A benzin levegő keverék annál gyorsabban ég el, azaz annál nagyobb energiát ad, minél nagyobb a nyomása. Tehát az égéstér csökkentése így vagy növeli a nyomást, növeli a leadott energiát. Egy bizonyos határig. Ugyanis bizonyos határ felett magától robban be, nem a szikrától. Ilyenkor kopog a motor.Ezen lehet segíteni, ha az előgyújtást nagyobbra vesszük.Ennek is van egy optimuma. Amikor az előgyújtás növelésből eredő erő csökkenés megeggyezik a nyomás növelésből származó erő növekedéssel. Azaz van egy optimális nyomás illetve égéstér.szerintem ha házilag nyúlunk a dologhoz, nagyon picit szedjünk le a hengerfejből, mert a nagyobb égéstér sokkal jobb, mintha túl kicsire sikerül. Ráadásul újból levenni még tudunk, hozzátenni nehezebben.
A henger leültetése: Én vigyáznék ezzel, ugyani ha lejjebb kerül a henger, vele együtt lejjebb kerülnek a vezérlő rések is a dugattyú aktuális pozíciójához képest. Azaz elállíthatjuk a vezérlést.
A gyújtásról: Azt hiszem érthetően ez a kedvenc témám.:) A mechanikus megszakítóval három baj van szerintem. Az első, hogy folyamatosan kopik, így elállítódik mindig a gyújtás. Szerintem ez nem tragikus, hiszen a szoci kétüteműek nem érzékenyek tulságosan (szintén szerintem) az előgyújtás kismértékű megváltozására. Nagyobb baj, hogy amikor a mechanikus megszakító nyit, szikrát húz a két érintkező közé, ilyenkor is folyik áram. azaz a megszakításkor nem egyszerre vált szakadásra, hanem van egy átmeneti állapot. A gyújtó szikra nagysága viszont a tápfeszültségtől és a váltás gyorsaságától függ. Emiatt a mechanikus megszakító indításkor, alacsony fordulaton gyenge szikrát ad, amiért is az alapjárat bizonytalanabb, pluszban az egyébbként szükségestől benzinben dússabb keverék kell alapjárat közelében, hogy a gyenge szikra is gyújtsa.
Következő probléma a mevhanikus megszakítónak a mechanikus volta. Magas fordulaton a rugó, a tengelyén elforduló megszakító bizonytalanná válik Ezáltal a gyújtás helye, ereje is ingadozik. Emiatt mechanikus megszakítónál magas fordulaton hol gyújt, hol nem. Ha jól emlékszem, olyan minden tizedik robbanás el is maradhat.
Az elektronikus megszakító előnyei: Nincs kopó alkatrész, nem állítódik el. Megszakításkor az átmenet gyakorlatilag nulla időn belül megy végbe, így alacsonyabb feszültség esetén is megfelelő a szikra. Magas fordulaton sem változik a viselkedése, marad a stabil időben, stabil feszültséggel leadott szikra. Összefoglalva stabilabb alapjárat, stabilabb gyújtás magas fordulaton. Eredmény: Nagyobb teljesítmény kissebb fogyasztás mellet.
Bocsi, hogy ennyit írtam, de talán van aki számára tudtam hasznos információkat adni.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu