Árpád - 2008-11-09 07:38:44
Kidühöngtem magam.Bocsi, hogy terheltelek benneteket ilyesmivel.
Nos akkor az érdemi dolgok.:
Elősször a hengerfej kérdése. a henger leültetése. Ami biztos: Annyi keverék jut a hengerbe amennyi a dugattyú átmérője szorozva az elmozdulással. Ezen a leültetés stb , nem változtat. A benzin levegő keverék annál gyorsabban ég el, azaz annál nagyobb energiát ad, minél nagyobb a nyomása. Tehát az égéstér csökkentése így vagy növeli a nyomást, növeli a leadott energiát. Egy bizonyos határig. Ugyanis bizonyos határ felett magától robban be, nem a szikrától. Ilyenkor kopog a motor.Ezen lehet segíteni, ha az előgyújtást nagyobbra vesszük.Ennek is van egy optimuma. Amikor az előgyújtás növelésből eredő erő csökkenés megeggyezik a nyomás növelésből származó erő növekedéssel. Azaz van egy optimális nyomás illetve égéstér.szerintem ha házilag nyúlunk a dologhoz, nagyon picit szedjünk le a hengerfejből, mert a nagyobb égéstér sokkal jobb, mintha túl kicsire sikerül. Ráadásul újból levenni még tudunk, hozzátenni nehezebben.
A henger leültetése: Én vigyáznék ezzel, ugyani ha lejjebb kerül a henger, vele együtt lejjebb kerülnek a vezérlő rések is a dugattyú aktuális pozíciójához képest. Azaz elállíthatjuk a vezérlést.
A gyújtásról: Azt hiszem érthetően ez a kedvenc témám.:) A mechanikus megszakítóval három baj van szerintem. Az első, hogy folyamatosan kopik, így elállítódik mindig a gyújtás. Szerintem ez nem tragikus, hiszen a szoci kétüteműek nem érzékenyek tulságosan (szintén szerintem) az előgyújtás kismértékű megváltozására. Nagyobb baj, hogy amikor a mechanikus megszakító nyit, szikrát húz a két érintkező közé, ilyenkor is folyik áram. azaz a megszakításkor nem egyszerre vált szakadásra, hanem van egy átmeneti állapot. A gyújtó szikra nagysága viszont a tápfeszültségtől és a váltás gyorsaságától függ. Emiatt a mechanikus megszakító indításkor, alacsony fordulaton gyenge szikrát ad, amiért is az alapjárat bizonytalanabb, pluszban az egyébbként szükségestől benzinben dússabb keverék kell alapjárat közelében, hogy a gyenge szikra is gyújtsa.
Következő probléma a mevhanikus megszakítónak a mechanikus volta. Magas fordulaton a rugó, a tengelyén elforduló megszakító bizonytalanná válik Ezáltal a gyújtás helye, ereje is ingadozik. Emiatt mechanikus megszakítónál magas fordulaton hol gyújt, hol nem. Ha jól emlékszem, olyan minden tizedik robbanás el is maradhat.
Az elektronikus megszakító előnyei: Nincs kopó alkatrész, nem állítódik el. Megszakításkor az átmenet gyakorlatilag nulla időn belül megy végbe, így alacsonyabb feszültség esetén is megfelelő a szikra. Magas fordulaton sem változik a viselkedése, marad a stabil időben, stabil feszültséggel leadott szikra. Összefoglalva stabilabb alapjárat, stabilabb gyújtás magas fordulaton. Eredmény: Nagyobb teljesítmény kissebb fogyasztás mellet.
Bocsi, hogy ennyit írtam, de talán van aki számára tudtam hasznos információkat adni. |