hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-11-02 08:24:36

Drót témához: Villamos üzemmérnök vagyok, pár évtizedes gyakorlattal. Az NDKban gyátott(nem csak ott, szinte bárhol) Kábelek szeigetelése napjainkra elöregedett. Ez tény. A kábelekben a réz embertelenül eloxidálódott ennyi idő után, jelentős a keresztmetszett csökkenés.Az állandó rászkódás, főleg ETZ-n ohatalanul anyagfáradáshoz vezet, ez fizikai tény.Attol igaz marad, hogy ha egy laikus ránéz pár kábelre, és kijelenti, nincs azoknak semmi baja. Anyagvizsgálat azonnal kimutatja mi a helyzet: Aki nem akar jó eséllyel az út szélén maradni, az cseréli a kábeleket.
A hondáról annyit, hogy én fourról beszéltem. Nagy a különbség. Valóban, 178 kilojával nehezebbmint a 158 kilos ETZ.Igen, futár gépnek kevésbé alkalmas. De erre a forumra leginkább amatőrök írnak, és nem cégesek. Egy amatőrnek a plussz 20 kilo nem jelent tragikus hátrányt. A rosszabb alkatrész ellátotság sem nagyon, mivel a fourban igen ritkán kell komolyabb alkatrészeket cserélni, Egy amatőrnek a Four 35 lóereje, 160 kilométerperórás végsebessége, négyütemű motorja, alacsonyabb fogyasztása, össze hasonlíthatatlanul kényelmesbb, stabilabb volta, esztétikussabb kinézete számít. Vagyis akárhogy nézzük, egy átlag ember szívesebben vesz meg egy olyan motort, ami az előbb leírt előnyökkel rendelkezik, plusszban még öregebb is, muzeálissabb.
A futár cégeknek lehet hogy jobb az ETZ külö9nféle megfontolásból, de nem nekik kell menniük vele, és nem is autópályán.De azt nem értem, azoknak pedig miért nem az ETZ használati értéke számít, miért a muzeális volta. Ha valaki azért szed össze 5-6 MZ-t mert gyűjtő, az más kategória. A gyűjtőket tisztelem, azoknál valóban a leírt szempontok a fontosak. De ebben az esetben is igaz, amit leírtam: Nem közlekednek nap mint nap a birtokukban lévő összes motorral. Az is igaz, hogy az MZ gyűjtők száma igen alacsony, tehát nem modosítják a kereslet kínálat arányát.
Még valami: Olyan nagyon hosszú távra ne rendezkedjen be senki sem arra, Hogy MZ-t Fog használni, ha csak nem veteránosítja.Ugyanis legkésőbb 2012-ben letiltják a kétütemű motorokat az utakról.
Még egy dolog amin érdemes elgondolkozni: Én jelenleg ETZ eladásán gondolkodom, nem vételén. Tehát magam ellen beszélek, amikor alacsony MZ árakat tartok reálisnak. Mondom, nagyon örülni fogok, ha százat meg kapok a jóállapotú 250es ETZmért. Ha ehhez még a jawát is el tudom passzolni hatvanért, vagyis a kettőért 160 ezret kapok, a seggem fogom a földhöz verni örömömben. De ha kapok a kettőért összesen 130 at, már nem leszek bánatos.Csak nehezen tudom ezt elképzelni, ugyanis egy ismerősöm pár hete vett egy 500-as Suzukit, 230 ezerét. Azóta nyúzzuk, nem tudunk hibát találni rajta.
Szeretem én az MZket, a jawákat még jobban, csak kissé már belefáradtam a velük való pepecselésbe.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu