hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-10-26 12:11:09

Valóban, a generátor akkora feszt ad(pontossabban áramot) Amekkora gerjesztés, abban az esetben, ha a szabályzó direktbe van kötve. Csak azt kell figyelembe venni, hogy a gerjesztés mágnesség. Egy idő után hiába növeled a gerjesztő áramot, nem fog nőni a mágneses tér, mert a vas telítésbe megy. Nem igen szokták többszörösre tervezni a vasmagot. Szerintem jó, ha van rajta 50 % tartalék, de inkább 25% lesz az. Tehát bár még nem mértem, úgy saccolom, max 18 volt körül lehet a feszely, direktbe kötés esetén.De Ez lényegtelen. Ha jól emlékszem ETZ generátor esetén direktbe kötés esetén előbb száll el az egyenirányító, mint hogy felforralná az aksit.Úgy emlékszem, ezért nincs "betolós" állás a gyújtás kapcsolón, mint a TS-n volt.
A fesszabb melegedésre még egy lehetséges ok, nem is túl ritka: Az egyik fázis saruja rosszol érintkezik a generátor kivezetésén. Egy idő után ki is olvasztja magát, aztán végképp szar lessz az érinkezés. Pont ezt csinálta a z én jószágom amikor hozzám került.Ja, majd el felejtettem: Cella zárlatos aksi is eredményezhet hasonló melegedést a fesszabnál.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu